همایش ائمه جمعه استان کرمان به میزبانی «رابر»؛ مکتب شهید سلیمانی گره‌گشا است

امام جمعه رابر گفت: این شهرستان نیاز به مکانی برای نگهداری آثار سردار دلها دارد و مکان‌هایی که راهیان نور بتوانند از این ساختمان بهره ببرند، باید در این شهرستان احداث شود. به گزارش فت فتو از رابر، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمان امروز در همایش سراسری ائمه […]


امام جمعه رابر گفت: این شهرستان نیاز به مکانی برای نگهداری آثار سردار دلها دارد و مکان‌هایی که راهیان نور بتوانند از این ساختمان بهره ببرند، باید در این شهرستان احداث شود.

به گزارش فت فتو از رابر، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمان امروز در همایش سراسری ائمه جمعه استان در این شهرستان با تبریک هفته وحدت به جایگاه والای روحانیت اشاره کرد و  اظهار داشت: جایگاه روحانیت هدف مقدسی دارد و افرادی که وارد حوزه می‌شوند روحیه مقدس و ارزشمندی دارند.

وی افزود: آغاز طلبگی با تقدس و احساس وظیفه است و به‌طور کلی روحانیت در طول دوران مسؤولیت خود وظیفه سنگین حراست و حفاظت از دین و احکام را برعهده دارد و در۱۲ قرن با فراز و نشیب‌ها موفق بوده و در قلب و دل مؤمنین جایگاه داشته است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: در کنار همه نهضت‌های اتفاق افتاده، هرجا نهضت هدایت‌گری و آگاهی‌بخشی شروع شده در راس آن روحانیت وجود داشته است.

وی تصریح کرد: علم، یکی از معیارهای برتری انسان در نگاه قرآن است، علم در مقابل فرهنگی به اسم جاهلیت موضع می‌گیرد، فرهنگی که مبتنی بر فهم است، آن فرهنگ برای قوم، طایفه و قبیله ممیزات و مشخصاتی داشته است و  اسلام ممیزات و مشخصاتی برای خود دارد و آن‌چه که انسان را برتر می‌کند، علم و فرهنگ است.

امام جمعه کرمان علم را یکی از افتخارات جایگاه روحانیت خواند و افزود: علم یکی از عناصر تشکیل دهنده جایگاه روحانیت است و زهد و تقوا  از عنصر این جایگاه محبوب است.

وی عنصر سوم را مردم برشمرد و افزود: با مردم بودن، تشریفات ظاهری نداشتن، بین مردم بودن بسیار عنصر مهمی است و هرجا دفاع ازحق و عدل است، روحانیت در خط مقدم آن است.

صرف هزینه ۴ میلیارد تومانی در رزمایش مواسات رابر

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام جمعه رابر هم در این همایش با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمان پیرامون اهمیت رابر و گنجان دومین روستای نمونه شهیدداده کشور  با ۷۲ شهید اظهار داشت: شهرستان رابر با ۳۵۰ شهید در۲۳ شهرستان استان بیشترین شهید نسبت به جمعیت را دارد و با ۴۷۵ جانباز، ۲۵ آزاده قهرمان و زادگاه سپهبد شهید سلیمانی سیدالشهدای مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی است و در عرصه دفاع و مقاومت سرآمد است.

امام جمعه رابر با قدردانی از مردم مومن ،ولایی، انقلابی وهمیشه درصحنه رابر گفت: بر اساس آمار بیشترین حضور در مراسمات مختلف استان به نسبت جمعیت متعلق به رابر است و در انتخابات ریاست جمهوری نیز بیشترین مشارکت سیاسی متعلق به رابر بوده است.

امام جمعه رابر در همین خصوص با گرامیداشت یاد و خاطره واقف مسجد مصلی حضرت زهرا (س) رابر گفت: مرحوم جهانشاهی واقف و بانی  این مصلی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بدون هیچ اعتبار دولتی باقیات و صالحاتی از خود بر جای گذاشت که مردم رابر برای همیشه قدردان این واقف هستند.

وی از بازسازی گلزار شهدای گمنام رابر با اعتبار ۲ میلیارد تومان و ساخت ۴ مسجد در سطح شهرستان خبر داد و افزود: در مرکز شهر رابر دیگر نیازی به کلنگ‌زنی مسجد نداریم؛ فقط بخش هنزا یک روستا نیاز به مسجد داشت که هفته قبل کلنگ آن به زمین زده شد.

علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: در طرح مواسات  در ۴ مرحله بسته معیشتی به ارزش ۴ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان رابر هزینه شده است که فقط به مدد روح ملکوتی سردار دل‌ها، خیران خارج از استان به این شهرستان کمک کرده‌اند.

امام جمعه رابر تصریح کرد: این شهرستان همچنین نیاز به مکانی برای نگهداری آثار سردار دل‌ها دارد و مکان‌هایی که راهیان نور بتوانند از این ساختمان بهره ببرند.

مکتب شهید سلیمانی گره‌گشای مسائل مختلف است

محمدی نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی هم با تبریک ایام ربیع‌الاول اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی گره‌گشای مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مسائل مختلف است و این مختص رابر نخواهد بود و در کل جهان باید ترویج شود.

وی از جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد و برگزاری جشنواره بین‌المللی پیرامون ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی خبر داد و گفت:  استقرار دبیرخانه دائمی شعر مقاومت با محوریت شهید سلیمانی، راه‌اندازی دائمی فیلم مقاومت با محوریت شهدای مدافع حرم و سیدالشهدا در کرمان یا تهران نیز پیگیری و در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

محمدی اظهار کرد: شورای راهبردی در شهرستان‌ها اجرا و ثبت و صدور مجوز مؤسسه نهج‌البلاغه به جهت ترویج کلام امیرالمؤمنین ویژه سه شهرستان با محوریت ائمه جمعه به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

 انتهای پیام/۳۳۸۸/ب





همایش ائمه جمعه استان کرمان به میزبانی «رابر»؛ مکتب شهید سلیمانی گره‌گشا است

منبع: فــارس
?همایش ائمه جمعه استان کرمان به میزبانی «رابر»؛ مکتب شهید سلیمانی گره‌گشا است : اخبار استان کرمان – ورزشی