هفته وحدت فرصت اتخاذ راهکار برای زدودن اختلافات و مقابله با دشمن مشترک است

فت فتو/کرمان امام جمعه روداب استان کرمان گفت: لازم است در هفته وحدت، با بررسی مفهوم وحدت و مشخص ساختن معنای منطقی و جامع آن، عوامل بازدارنده و موانع تحقق وحدت امت اسلامی را به طور دقیق‌تر شناسایی کرده و هفته وحدت به این معناست که شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت […]

فت فتو/کرمان امام جمعه روداب استان کرمان گفت: لازم است در هفته وحدت، با بررسی مفهوم وحدت و مشخص ساختن معنای منطقی و جامع آن، عوامل بازدارنده و موانع تحقق وحدت امت اسلامی را به طور دقیق‌تر شناسایی کرده و هفته وحدت به این معناست که شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند و در جهت زدودن اختلافات و مقابله با دشمن مشترک اقدام کنند.

حجت الاسلام”علی بهروزه” در گفت و گو با فت فتو در رابطه با اتحاد بین شیعیان و اهل سنت اظهار کرد: اتحاد شیعه و سنی که به عبارتی تقریب مذاهب هم نامیده می شود یک شیوه مستمر در بین اهل بیت(علیهم السلام) بوده و حضرت امام خمینی (ره ) و حضرت امام خامنه‌ای (مدظلله العالی) نیز همواره این موضوع را بیان و بر آن تاکید موکد داشته و دارند.

وی افزود: اهل سنت و تشیع در واقع برادران دینی و اسلامی یکدیگر با نقاط مشترک بسیار زیاد هستند بنابراین باید تلاش شود تا با تقویت زیرساخت های مهم نزدیکی و تقریب مذاهب از تجارب و تعابیر علماء در این زمینه استفاده شود.

 امام جمعه روداب در ادامه ضمن اشاره به انسجام و توسعه همدلی بین برادران سنی و شیعیه با یکدیگر گفت: بهره گیری از فرمایشات امام خامنه ای و به عمل آوری این نکات می تواند وحدت آفرین و منسجم کننده روابط میان شیعیان و اهل سنت با تقویت اشتراکات دینی باشد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل نخبگان در تقویت وحدت امت اسلامی گفت: نقش نخبگان بسیار حائز اهمیت است چراکه از صدر اسلام و انقلاب اسلامی تاکنون نقش بی بدیلی را در ایجاد و حفظ اتحاد بین مذاهب به ویژه بین شیعه و سنی ایفا کرده اند؛ وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است.

بهروزه در پایان با بیان اهمیت گرامیداشت هفته وحدت در جامعه اسلامی گفت: هفته وحدت، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای گرامی‌داشت یاد پیشگامان اتحاد اسلامی، از جمله امام خمینی(ره) در جوامع اسلامی است. این ایّام بزرگ همچنین بهانه‌ای مناسب برای ارزیابی و بازنگری تلاش‌هایی است که به منظور تحقق آرمان‌های مقدس سرسلسله‌ اتحاد اسلامی انجام گرفته است.

وی افزود: لازم است در هفته وحدت، با بررسی مفهوم وحدت و مشخص ساختن معنای منطقی و جامع آن، عوامل بازدارنده و موانع تحقق وحدت امت اسلامی را به طور دقیق‌تر شناسایی کرده و راهکارهای اجرایی دست‌یابی به این آرمان ارزشمند را به صورت علمی مورد اشاره و تحلیل قراردهیم. هفته وحدت به این معناست که شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند و در جهت زدودن اختلافات و مقابله با دشمن مشترک اقدام کنند.

انتهای پیام




هفته وحدت فرصت اتخاذ راهکار برای زدودن اختلافات و مقابله با دشمن مشترک است

منبع:ایـسنا
? هفته وحدت فرصت اتخاذ راهکار برای زدودن اختلافات و مقابله با دشمن مشترک است