هفتمین دوره داوری استانی مُهر اصالت ملی صنایع‌دستی در کرمان برگزار می‌شود

نذیر کرمان/کرمان سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برگزاری هفتمین دوره داوری استانی مهر اصالت ملی آثار صنایع‌دستی در روز پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ در این استان خبر داد. اعظم علیخانی با اشاره به اینکه در این دوره بالغ بر ۱۵۰ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان مورد ارزیابی و […]

نذیر کرمان/کرمان سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برگزاری هفتمین دوره داوری استانی مهر اصالت ملی آثار صنایع‌دستی در روز پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ در این استان خبر داد.

اعظم علیخانی با اشاره به اینکه در این دوره بالغ بر ۱۵۰ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت اظهار کرد: این آثار شامل گروه‌های دستبافته‌های داری، رودوزی‌های سنتی ، پیشه‌های وابسته به گروه‌ها، چاپ‌های سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، چوبی و حصیری، سنگی، فلزی، طراحی و نقاشی سنتی و در آخر نساجی سنتی است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به تمدید مهلت دریافت آثار تا پایان ساعت اداری روز شنبه مورخ ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ افزود: آثار صنایع‌دستی هنرمندان بر اساس معیارها و شاخص‌های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبایی شناسی سنتی، نوآوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

او با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰هزار صنعتگر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان کرمان بیان کرد: دوره‌های داوری مهر اصالت صنایع‌دستی هر دو سال یک‌بار در سطح استانی و سپس در سطح ملی برگزار می‌شود و کرمان افتخار میزبانی داوری مهر اصالت ملی جنوب‌شرق کشور را در بهمن‌ماه امسال خواهد داشت.

علیخانی اظهار کرد: این داوری‌ها به معرفی و شناساندن هنرمندان و تولیدات آنها در سطح ملی و در نهایت در سطح بین‌المللی مؤثر خواهد بود و امید است شاهد ارتقای شایسته‌ای در جایگاه داوری‌های بین‌المللی و کسب رتبه‌های برتر توسط هنرمندان ارزشمندمان باشیم زیرا استان کرمان با توجه به شرایط ویژه تولیدات در زمینه انواع رشته‌های صنایع‌دستی صاحب جایگاه فاخری است.

انتهای پیام




هفتمین دوره داوری استانی مُهر اصالت ملی صنایع‌دستی در کرمان برگزار می‌شود

منبع: ایـسنا
? هفتمین دوره داوری استانی مُهر اصالت ملی صنایع‌دستی در کرمان برگزار می‌شود