هشدار هواشناسی کرمان: سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی است

کرمان– فت فتو– اداره‌کل هواشناسی استان کرمان نسبت به نفوذ توده سرد و کاهش محسوس دما از فردا (پنجشنبه) تا اواخر هفته آینده در مناطق جنوب و شرق این استان هشدار داد. به گزارش روز چهارشنبه فت فتو، اداره کل هواشناسی استان کرمان با اعلام هشدار کشاورزی – سطح زرد، توصیه هایی برای انجام اقدامات پیشگیرانه […]

کرمانفت فتو– اداره‌کل هواشناسی استان کرمان نسبت به نفوذ توده سرد و کاهش محسوس دما از فردا (پنجشنبه) تا اواخر هفته آینده در مناطق جنوب و شرق این استان هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه فت فتو، اداره کل هواشناسی استان کرمان با اعلام هشدار کشاورزی – سطح زرد، توصیه هایی برای انجام اقدامات پیشگیرانه از سرمازدگی محصولات کشاورزی اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، این سامانه شامل سامانه نفوذ توده هوای سرد است که کاهش محسوس دما را در پی خواهد داشت و از پنجشنبه ۱۶ دی آغاز و تا چهارشنبه ۲۲ دی ماه ادامه خواهد داشت که از جمله مخاطرات آن کاهش محسوس دما، ماندگاری هوای سرد و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی و منطقه اثر توده هوای سرد شهرستان های جیرفت، بم، ارزوئیه، رودبارجنوب، ریگان، عنبرآباد، منوجان، کهنوج، قلعه گنج، فهرج، فاریاب، نرماشیر خواهند بود.

این هشدار می افزاید، در پی کاهش دما، خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی، باغی و گلخانه ای بویژه در جنوب استان کرمان احتمال می رود که توصیه می شود، محصولات قابل برداشت جمع آوری و انتقال آن به مکان های سرپوشیده در اسرع وقت انجام، پوشش و سازه گلخانه ها و سقف های موقت دامداری ها و سالن های پرورشی کنترل، سوخت کافی تهیه، سامانه های گرمایشی برای سالن های پرورشی از قبیل مرغداری ها گلخانه ها دامداری ها مهیا، آبیاری باغ ها و مزارع به منظور کاهش خسارت سرما شبانه انجام و تخلیه آب سامانه های آبیاری تحت فشار و سم پاش ها برای جلوگیری از یخ زدگی و پوشاندن نهال های جوان و آسیب پذیر انجام شود.

در این هشدار هواشناسی آمده است، فرمانداری، شهرداری، دهیاری ها، پلیس راه، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط به منظور انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.




هشدار هواشناسی کرمان: سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی است

منبع: ایرنـا
? هشدار هواشناسی کرمان: سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی است