هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در جنوب کرمان

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان ضمن هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در منطقه، ارتقاء سطح آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به این بیماری خطرناک را ضروری دانست. دکتر علی احمدی در گفت و گو با نذیر کرمان شروع فصل گرما را  آغاز فعالیت و تکثیر کنه هیالوما عنوان کرد و گفت: […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان ضمن هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در منطقه، ارتقاء سطح آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به این بیماری خطرناک را ضروری دانست.

دکتر علی احمدی در گفت و گو با نذیر کرمان شروع فصل گرما را  آغاز فعالیت و تکثیر کنه هیالوما عنوان کرد و گفت: کنه‌ها از مهم‌ترین عوامل انتقال این بیماری بوده که از طریق گزش، دام آلوده شده و مصرف گوشت آلوده و یا تماس مستقیم با دام موجب انتقال این بیماری به انسان می‌شوند.

وی تب کریمه کنگو را از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اعلام کرد که هیچ گونه علائم بالینی در جمعیت دامی ندارد و افزود: این بیماری زمانی که در جامعه انسانی بروز می‌کند از طریق انجام آزمایشات سرولوژی قابل تشخیص است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با برشمردن عوامل موثر در انتقال تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو اظهار کرد: شهروندانی که بدون رعایت پوشش‌های بهداشتی اقدام به کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه می‌کنند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

انتهای پیام




هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در جنوب کرمان