هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، احتمال وقوع سیل و تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته خبر دارد و اظهار داشت: از امروز تا پایان هفته اکثر مناطق استان شاهد ناپایداری‌های جوی خواهد بود. وی با بیان اینکه این ناپایداری‌ها از امروز در اکثر مناطق […]

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، احتمال وقوع سیل و تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته خبر دارد و اظهار داشت: از امروز تا پایان هفته اکثر مناطق استان شاهد ناپایداری‌های جوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این ناپایداری‌ها از امروز در اکثر مناطق استان آغاز می‌شود، گفت: این ناپایداری‌ها به‌ صورت افزایش ابر، رگبار و باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تند بادهای لحظه‌ای در استان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود، افزود: این ناپایداری‌ها در نیمه غربی، شمال، مرکز و برخی از مناطق جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است، ادامه داد: این سامانه جوی از روز شنبه اول اردیبهشت ماه آغاز شده و پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه پایان می‌‌یابد.

سالخورده با اشاره به اینکه این ناپایداری‌ها نیمه غربی، شمال و جنوب استان را در بر می‌گیرد، گفت: شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، قلعه‌گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان و منوجان تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اثر مخاطره این سامانه، بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان است، افزود: وزش تندباد لحظه‌ای و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد و خیزش گرد و خاک و همچنین احتمال برخورد صاعقه نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود، گفت: با توجه به احتمال رخداد تگرگ، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/۵۱۱/




هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

منبع: تسنــیم
? هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته