هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمان

هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی،کاهش دما و سیلابی شدن مسیل ها از عصر امروز در استان کرمان هشدار سطح نارنجی را صادر کرد. سازمان مدیریت بحران اعلام کرد: رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد بسیار شدید و خیزش گرد و خاک از خصوصیات سامانه جدید است که از امروز تا پایان […]

هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی،کاهش دما و سیلابی شدن مسیل ها از عصر امروز در استان کرمان هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

سازمان مدیریت بحران اعلام کرد: رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد بسیار شدید و خیزش گرد و خاک از خصوصیات سامانه جدید است که از امروز تا پایان وقت سه شنبه در استان کرمان فعال است.

سعیدی گفت: در این سامانه آب گرفتگی محلی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل ها، برخورد صاعقه، اختلال در ترددهای برون شهری، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی، لغزندگی جاده ها، آسیب به سازه های موقت، شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنعت کشاورزی قابل پیش بینی است.

او آمادگی کامل دستگاه های امدادی و خدماتی شهرستان ها و اتخاذ تدابیر، اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی را خواستار شد و بر پرهیز از سفرهای غیرضروری، توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیل ها، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو، پاکسازی دهانه پل ها و آبروها تاکید کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان همچنین استحکام سازه های موقت، مانند: تابلوهای تبلیغاتی، پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره را از مواردی دانست که رعایت آن ها در این مواقع ضروری است.

فت فتو کرمان کرمان




هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمان