هشدار خطر فرونشست زمین در دشت‌های استان کرمان

مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری کرمان: سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی در مورد فرونشست در روستا‌هایی که در سیل اخیر دچار فرونشست شده اند هشدار داد.  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، سعیدی مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری کرمان در جلسه پیشگیری و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران در سالن پیامبر اعظم استانداری […]

مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری کرمان: سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی در مورد فرونشست در روستا‌هایی که در سیل اخیر دچار فرونشست شده اند هشدار داد.

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، سعیدی مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری کرمان در جلسه پیشگیری و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان با هدف بررسی وضعیت فرونشست زمین برگزار شد گفت: خطر فرونشست در دشت‌های استان کرمان نمایان شده است.

مصطفی آیت الله موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت:یک مطالعه باید در سطح استان در نقاط مختلف انجام شود تا وضعیت نشست زمین دقیق بررسی شده و دستگاه‌ها بتوانند از نتایج آن برخوردار شوند.

معاون استاندار کرمان گفت: ۶شهرستان ما فقط اطلس فرونشست دارند و برای بقیه مناطق باید سریع‌تر اطلس تهیه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این نشست گفت: پبرو مصوبات ستاد مدیریت بحران که ۵دی ماه در بم برگزار شد در مورد پهنه بندی خطر فرونشست زمین بررسی شد.

حاجی زاده فرونشست زمین در استان کرمان افت آب‌های زیرزمینی، گسل‌های استان و قنات‌های را از عوامل فرو نشست اعلام کرد.

علیرمضانی مدیرکل صداوسیمای مرکز استان کرمان گفت: بیش از ۴هزار دقیقه برنامه در مورد، سیل، فرونشست، زلزله و طوفان کار در مرکز کرمان تولید شده است.

وی گفت: ۳۸عنوان خبر نیز در این زمینه به مدت ۵۰دقیقه کار شده و در رادیو هم کارهای خوبی انجام شده است. 

به گفته علی رمضانی ساخت یک تله فیلم در مورد فرونشست زمین تصویب شده است و مقرر شده ستاد بحران هم در ساخت این تله فیلم کمک کند.

رشیدی مدیرکل زمین شناسی منطقه‌ای کرمان نیز گفت: در استان کرمان غالب دشت‌های ما درگیر فرونشست هستند.

به گفته رشیدی برای فرونشست‌های رخ داده باید جابجایی و مقاوم سازی انجام شود و در مناطق پرخطر بلند مرتبه سازی صورت نگیرد، فوندانسیون‌ها یک پارچه و سبک سازی انجام شود.

در این جلسه مصوبه شد در روستای گنج آباد منوجان و روستا‌های که دچار بحران فرونشست هستند بررسی دقیق انجام و در صورت ادامه فرونشست منطقه جابجا شود.

و اجرای برنامه آگاهی بخشی اطلاع رسانی در این زمینه توسط صداوسیما انجام شود.




هشدار خطر فرونشست زمین در دشت‌های استان کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? هشدار خطر فرونشست زمین در دشت‌های استان کرمان