هشدار باد نسبتاً شدید وگرد وخاک در کرمان

هواشناسی کرمان درباره وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک فردا جمعه در کرمان هشدار داد. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی،  علاوه بر افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود و موجب کاهش […]

هواشناسی کرمان درباره وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک فردا جمعه در کرمان هشدار داد.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی،  علاوه بر افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود و موجب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در بسیاری از مناطق استان خواهد شد.

 سرعت وزش باد بیش از سایر روزها و در نواحی شمال غربی استان، مناطقی همچون رفسنجان و انار وقوع طوفان شن احتمال داردودر شرق  وجنوب هم (ریگان و فهرج و زهکلوت)، افزایش غلظت غبار و کاهش دید را به همراه خواهد داشت.

همچنین اختلال تردد در راههای مواصلاتی استان کرمان با استانهای همجوار به ویژه مسیر کرمان به یزد و سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.
 درهشدار هواشناسی کشاورزی-سطح نارنجی شماره ۱۱ سازمان مدیریت بحران کشور ، خسارت به سازه‌های گلخانه ها، شکستن درختان، نهال‌ها و خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی از پیامدهای این وضعیت جوی اعلام شده است.
اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با تاکید بر استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم برای مقاومت در برابر بادشدید، خودداری از محلول پاشی و سم‌پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه های گلخانه ها، عایق‌بندی و محافظت از کندوها، با توجه به باد و سرما در مناطق سردسیر، از دامداری ها خواسته برای خشک نگهداشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درب‌های سالن ها  و بسته نگه داشتن درب و دریچه های سالن‌های مرغداری در شرایط باد شدید، اقدام کنند.

همچنین در این اطلاعیه  آبیاری نکردن برای جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به علت باد، استقرار نکردن ماشین‌آلات کشاورزی و نهاده‌های کشاورزی روی زمین، آهک‌پاشی نکردن  در استخرهای خاکی پرورش ماهی و مزارع میگو ، خودداری از روشن کردن آتش در باغها و مزارع توصیه شده است.




هشدار باد نسبتاً شدید وگرد وخاک در کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? هشدار باد نسبتاً شدید وگرد وخاک در کرمان