هدف دشمن تبدیل فرصت انتخابات به تهدید است

دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: هدف دشمن در انتخابات پیش‌رو تبدیل فرصت انتخابات به تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران است. زهرا زابلی، در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» اظهار کرد: دشمنان ملت ایران تنها نظاره‌گر صحنه انتخاب نیستند. آنان در طول ۳۸ انتخابات پیشین همواره تلاش کرده‌اند تا بازیگری فعال […]

دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: هدف دشمن در انتخابات پیش‌رو تبدیل فرصت انتخابات به تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

زهرا زابلی، در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» اظهار کرد: دشمنان ملت ایران تنها نظاره‌گر صحنه انتخاب نیستند. آنان در طول ۳۸ انتخابات پیشین همواره تلاش کرده‌اند تا بازیگری فعال در معرکه انتخابات باشند و در هر مقطعی مکر‌ها و نقشه‌های خود را به پیش ببرند که به‌حمد‌الله در اکثر مواقع ناکام مانده‌اند.

این دانشجوی ارشد دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به این که انتخابات پیش‌رو یکی‌ از بزنگاه‌هایی است که دشمنان ایران زمین با همه توان به میدان مداخله آمده‌اند و راهبردها و سیاست‌های خود را دنبال می‌کنند، افزود: آنان می‌خواهند انتخابات را که فرصتی برای تقویت وحدت و همبستگی ملی، امینت ملی و کارآمدسازی جمهوری اسلامی است، به تهدیدی برای جمهوری اسلامی بدل کنند؛ لذا سیاست دشمن در تقابل با سیاست جمهوری اسلامی در انتخابات است.

زابلی در خصوص نقش انتخابات در خنثی‌یازی توطئه‌های دشمن، تصریح کرد: مشارکت در انتخابات، ضمن خنثی کردن توطئه‌های دشمنان برای کم‌رنگ کردن انتخابات، بار دیگر پشتیبانی مردم از انقلاب را به دنیا نشان می‌دهد. انتخابات تنها یک پدیده سیاسی نیست و مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است. 

وی افزود: حضور و مشارکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف مردم است. موضوعی که از اولین روز‌های انقلاب به‌عنوان یکی از اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

وی افزود: برگزاری انتخابات­‌های متعدد سراسری در کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، در راستای تحقق بخشیدن به این نقش تعیین­ کننده مردمی ارزیابی می‌شود. از آنجا که حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در انتخابات به نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی بدل شده است، مخالفان نظام در همه ادوار تمامی همت خود را صرف کـاهش مشارکت مردم کرده‌اند که اکثر اوقات نیز با بی‌توجهی مردم ایران مواجه شده‌اند.
 

وی در ادامه گفت: از نگاهی دیگر از آنجا کـه میزان مشارکت شهروندان در انتخابات همواره یکی از شاخص‌های میزان مشروعیت و مقبولیت نظام‌های سیاسـی در بسـیاری از کشورها اسـت، معمولا حکومـت‌ها با تلاش وافر بر حضور حداکثری مردم خود در انتخابات تاکید می‌ورزند و در این میان حکـومت‌هایی کـه بتوانند میزان مشارکت بیشـتری از مردم خود را در انتخابات جلب کنند، نه‌ تنها در عرصـه‌های داخلـی و کسب پشتوانه‌های قوی اجرایی ناشی از مشروعیت عمومی، بلکـه در عرصـه‌های بین‌المللی و قدرت هژمونیک نیز دارای مواضع مقتدرانه و دیپلماسی فرهمندانه خواهند بود؛ لذا مشارکت حداکثری مـردم در انتخابات می‌تواند بستری برای اعتماد به‌ نفس مسئولان سیاسـی و منتخبان مـردم فـراهم کند.

انتهاب خبر/ تاج‌الدینی 

منبع: بوتیانیوز 
 




هدف دشمن تبدیل فرصت انتخابات به تهدید است

منبع:آرمـان
? هدف دشمن تبدیل فرصت انتخابات به تهدید است