هدایت ۵۰ درصد دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از هدایت ۵۰ درصد دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش خبر داد و گفت: توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استان است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، آیین افتتاح هنرستان فنی و حرفه‌ای […]

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از هدایت ۵۰ درصد دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش خبر داد و گفت: توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استان است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، آیین افتتاح هنرستان فنی و حرفه‌ای ۱۸ کلاسه خیرساز زنده یاد حسین امین صبح امروز با حضور رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، جمعی از خیران، مسئولان و دانش آموزان در رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین بهره‌برداری از این هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش خیرساز با بیان اینکه صرف مال در مسیر تعلیم و تربیت برکت دیگری دارد اظهار داشت: کار خیر مدرسه‌سازی، مقام رفیعی را برای فرد به همراه دارد، زیرا زمینه آموزش علم را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌ساز برای همیشه ماندگار و جاودانه هستند خاطر نشان کرد: نام و یاد زنده یاد حسین امین برای همیشه تاریخ در ذهن دانش آموزان این مدرسه ماندگار خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مبنای تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان است اظهار داشت: در سند تحول بنیادین، توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مدنظر است.

به‌دنبال عدالت آموزشی در بخش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی هستیم
۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه استان کرمان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند
مدارس فنی و حرفه‌ای کشاورزی باید در مناطق روستایی راه‌اندازی شود
فرصت دوباره پذیرش دوره کاردانی بدون کنکور دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای

وی با بیان اینکه بر این اساس ۵۰ درصد دانش‌آموزان باید به سمت این رشته‌ها هدایت شوند، گفت: مهارت‌آموزی و توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه بازار کار خوب فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش یکی از مهمترین مزیت‌های این مدارس است، بیان کرد: توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استان است.

وی گفت: در راستای تحقق این مهم در ابتدای سال تحصیلی جاری تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان خریداری و بین این مراکز توزیع شده است.

به گزارش تسنیم، هنرستان فنی و حرفه‌ای ۱۸ کلاسه خیرساز زنده یاد حسین امین با زیر بنای دو هزار و ۲۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان، با حضور جمعی از خیران، مسئولان و دانش آموزان در رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۵۱۱/




هدایت ۵۰ درصد دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش

منبع: تسنــیم
? هدایت ۵۰ درصد دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش