هدایت دانش آموزان برای دستیابی به حیات طیبه مهمترین هدف اموزش و پرورش است

عبدالوحید جعفری با تبریک هفته معلم گفت:اعتلای فرهنگ و اندیشه ایرانی و اسلامی با تلاش هدفمند معلمانی ممکن است که عصاره آموزه هایشان، ترویج دانش و بینشی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است. به گزارش فت فتواز کرمان  ، به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم ، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان زرند در سخنرانی […]

عبدالوحید جعفری با تبریک هفته معلم گفت:اعتلای فرهنگ و اندیشه ایرانی و اسلامی با تلاش هدفمند معلمانی ممکن است که عصاره آموزه هایشان، ترویج دانش و بینشی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش فت فتواز کرمان  ، به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم ، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان زرند در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران زرندی در مصلای پیامبر اعظم (صل الله علیه وآله وسلم )  ، گفت: هدایت دانش آموزان برای دستیابی به حیات طیبه مهمترین هدف اموزش و پرورش است.

عبدالوحید جعفری سرپرست آموزش و پرورش این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره سالروزشهادت متفکر قرن و معلم شهید استاد مطهری ، شهدای فرهنگی، دانش آموز و تبریک هفته معلم، تصریح کرد؛ سخن گفتن در باب کسی که شان و منزلتشان، منزلت پیغمبری است و وظیفه او نقش کسی است که در قرآن کریم به‌عنوان بهترین انسان‌ها موردستایش‌اند، کار سختی است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در موردشان و مقام معلم که می‌فرمایند” این‌که می‌گویند معلمی شغل انبیاست یک شعار دل‌خوش کننده نیست بلکه یک حقیقت قرآنی است”، گفت: بر این اساس معلم راهی را می‌رود که انبیا رفته‌اند و نقشی را ایفا می‌کند که برجسته‌ترین و برگزیده‌ترین انسان‌های خدا درروی زمین ایفا کرده‌اند.

جعفری گفت: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایرانی و اسلامی با تلاش هدفمند معلمانی ممکن است که عصاره آموزه هایشان، ترویج دانش و بینشی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان زرند افزود: در دوره شیوع کرونا، فرهنگیان سختی‌های زیادی را برای آموزش در فضای مجازی متحمل شدند و همین دوران باعث شد نقش تعیین کننده معلم بیشتر برای مردم مشخص شود لذا ایثارگری‌ های مستمر همکاران خستگی ناپذیرما در دوران شیوع کرونا ستودنی بود.

 عبدالوحید جعفری گفت: اگر بخواهیم ارزش کار معلم و ارج‌وقرب و منزلت معلم را بسنجیم اهمیت آن به وسعت و عمق انسان‌سازی و هویت بخشی و هدایت و کمال جامعه است که اصلاً قابل‌اندازه‌گیری نیست و عظمت آن بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه آینده هر کشوری را می‌توان در سیمای کنونی آموزش‌وپرورش آن کشور ترسیم کرد، گفت: ارزش کار معلم به‌خوبی و نقشی که در جامعه پیدا می‌کند هویداست.

جعفری آموزش‌وپرورش را نهاد بزرگ دولت در همه کشورها و همه جوامع انسانی برشمرد و گفت همه ابعاد توسعه و پیشرفت در کشورها بستگی به توانمندسازی و عملکرد مناسب نظام تعلیم و تربیت دارد.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان زرند خاطرنشان کرد : لازمه توسعه‌یافتگی و پیشرفت هر کشوری تربیت و پرورش انسان‌های توسعه‌یافته است که این امر به دست توانای معلم و حاصل ذهن ، فکر و اندیشه خلاق معلم است.

خبرنگار :غلامرضا نورالدینی مسئول روابط عمومی اموزش وپرورش زرند




هدایت دانش آموزان برای دستیابی به حیات طیبه مهمترین هدف اموزش و پرورش است

منبع: خــبرگزاری بســیج
? هدایت دانش آموزان برای دستیابی به حیات طیبه مهمترین هدف اموزش و پرورش است