نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی موعود (عج) مبارک

نیمه شعبان و سالروز میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد.   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان امشب نیمه شعبان، شب میلاد موفورالسرور آخرین حجت الهی و منجی عالم بشریت، ربیع الانام، حضرت بقیه الله الاعظم «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، شب امید منتظران ظهور، شب تقرب به […]

نیمه شعبان و سالروز میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد.

  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان امشب نیمه شعبان، شب میلاد موفورالسرور آخرین حجت الهی و منجی عالم بشریت، ربیع الانام، حضرت بقیه الله الاعظم «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، شب امید منتظران ظهور، شب تقرب به خدا و استجابت دعاست.

به شکرانه نعمت بزرگ وجود حضرت، ولی عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» و با امید به تحقق وعدۀ صادق الهی در فرج، ولی الله الاعظم «ارواحنا فداه»، در شب نیمۀ شعبان دستان دعا و استغاثه خود را بالا برده و با زمزمۀ دعای «فرج» از درگاه خداوند متعال تعجیل در ظهور حضرتش و رفع بلایا و گرفتاری‌ها را طلب می‌کنیم.

شب نیمه شعبان، شب بسیار عزیزی است که براساس روایت، بالاترین شب از نظر قیمت و ارزش بعد از لیلةالقدر در ماه مبارک رمضان است؛ یعنی از نظر نوع و میزان، بیشترین و بالاترین تاثیر را در روح انسان دارد.

امام باقر(ع) می‌فرماید: «همان‌طور که خداوند به‌ پیامبر(ص) شب قدر مرحمت فرمود، به‌ ما اهل بیت نیز نیمه شعبان را عطا کرد(إِنَّهَا اللَّیْلَةُ الَّتِی جَعَلَهَا اللَّهُ لَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ بِإِزَاءِ مَا جَعَلَ لَیْلَةَ الْقَدْرِ لِنَبِیِّنَا(بحارالانوار، ج۹۴، ص۸۵).

شب نیمه شعبان اعمال مهمی دارد که یکی از گران‌ بهاترین آن‌ها زیارت امام حسین(ع) است و یکی دیگر از اعمالی که از نظر زمان و اجرا سبک و راحت است، اما از نظرِ نوعِ تأثیرگذاری فوق‌العاده است، آن است که هر کدام از تسبیحاتِ اربعه صد مرتبه خوانده شود.

در روایت آمده: اگر کسی این عمل را در شب نیمه شعبان انجام دهد، خداوند همه گناهان گذشته او را می‌آمرزد.

شب نیمه شعبان، شبی است که امام باقر(ع) فرمود: «پس به‌ درستی که آن‌ شبی است که خداوند به‌خود سوگند خورده است که هیچ درخواست‌ کننده‌ای را تا زمانی که گناهی را نطلبیده است بازنگرداند(فَإِنَّهَا لَیْلَهٌ آلَی اَللَّهُ عَلَی نَفْسِهِ أَلاَّ یَرُدَّ سَائِلاً لَهُ فِیهَا مَا لَمْ یَسْأَلْ مَعْصِیَهً(الأمالی، ج۱، ص۲۹۷)). پس باید همه‌ نوع دعایی برای دنیا و آخرتِ خود و دیگران کنیم؛ به‌ ویژه درباره عزیزترین کس خود یعنی امام زمان ارواحنا فداه.

 

 

دانلود

کد ویدیو




نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی موعود (عج) مبارک

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی موعود (عج) مبارک