نیروی انسانی مهمترین منابع هر سازمانی است

فت فتو/کرمان مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور اجرایی برنامه ریزی نیروی انسانی را بخش مهمی از اهداف هر سازمانی دانست و اظهار کرد: نیروی انسانی به منزله مهم ترین منابع هر سازمانی است. علیرضا نورمحمدی امروز ۱۶ شهریورماه در نشست منطقه ای مدیران حفاظت محیط زیست کشور (منطقه سه) با محوریت معاونت […]

فت فتو/کرمان مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور اجرایی برنامه ریزی نیروی انسانی را بخش مهمی از اهداف هر سازمانی دانست و اظهار کرد: نیروی انسانی به منزله مهم ترین منابع هر سازمانی است.

علیرضا نورمحمدی امروز ۱۶ شهریورماه در نشست منطقه ای مدیران حفاظت محیط زیست کشور (منطقه سه) با محوریت معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: استفاده موثر از نتایج محدود به منظور رسیدن به هدف های مطلوب را مدیریت می گویند.

او با بیان این مطلب که برنامه ریزی از دو رکن هدف های مطلوب و منابع محدود تشکیل شده است و در ادامه برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری و کنترل را از وظایف یک مدیر برشمرد.

به گفته مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور اجرایی، شناخت وضع موجود، آینده نگری و پیش بینی؛ تعیین اولویت بندی اهداف؛ تدوین استراتژی؛ تهیه برنامه عملیاتی؛ بودجه و تخصیص منابع؛ سازماندهی؛ نظارت و کنترل از عوامل برنامه ریزی اجرایی است.

او برنامه ریزی نیروی انسانی را بخش مهمی از اهداف هر سازمانی دانست و اظهار کرد: نیروی انسانی به منزله مهم ترین منابع هر سازمانی است.

نورمحمدی می افزاید: در عصر حاضر، کمتر جامعه ای را می توان یافت که اداره امور مختلف آن بدون برنامه ریزی به طور اعم و برنامه ریزی نیروی انسانی به طور اخص امکان پذیر باشد.

او ادامه می دهد: برنامه ریزی نیروی انسانی در هریک از ابعاد خود سهم موثری در پی ریزی این بنا برعهده خواهد داشت و استفاده صحیح از کارکنان، مورد توجه خاص قرار گیرد. باتوجه به اینکه هرگونه پیشرفت اقتصادی مرهون برنامه ریزی دقیق نیروی انسانی در سطح سازمان است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور اجرایی، بررسی اهداف آتی سازمان، بررسی وضعیت کمی و کیفی نیروی انسانی موجود در سازمان، برآورد میزان نیروی انسانی مورد نیاز، پیش بینی عر ضه نیروی انسانی، مقایسه عرضه و تقاضای نیروی انسانی و تعیین سیاست های پرسنلی سازمان بر آن اساس را از فرایندهای برنامه ریزی نیروی انسانی برشمرد.

انتهای پیام




نیروی انسانی مهمترین منابع هر سازمانی است

منبع: ایـسنا
? نیروی انسانی مهمترین منابع هر سازمانی است