نیروگاه شهید سلیمانی ۶۰ درصد از برق کل استان کرمان را تامین می‌کند

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان گفت: نیروگاه شهید سلیمانی بزرگترین نیروگاه دولتی کشور در سیکل ترکیبی است که دو درصد از برق کشور و ۶۰ درصد از برق کل استان کرمان را تامین می‌کند. رضا کاویانی امروز ۱۰ دی ماه در نشست خبری اظهار کرد: ظرفیت اسمی نیروگاه سردارشهید حاج قاسم سلیمانی […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان گفت: نیروگاه شهید سلیمانی بزرگترین نیروگاه دولتی کشور در سیکل ترکیبی است که دو درصد از برق کشور و ۶۰ درصد از برق کل استان کرمان را تامین می‌کند.

رضا کاویانی امروز ۱۰ دی ماه در نشست خبری اظهار کرد: ظرفیت اسمی نیروگاه سردارشهید حاج قاسم سلیمانی کرمان ۲۰۰۰ مگاوات است که شامل هشت واحد گازی و چهار واحد بخار است و به عنوان سیکل ترکیبی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که تمام واحدها در مدار باشند حدود ۱۶۰۰ مگاوات تولید داریم، افزود: نیروگاه شهید سلیمانی بزرگترین نیروگاه دولتی کشور در سیکل ترکیبی است که دو درصد از برق کشور و ۶۰ درصد از برق کل استان کرمان را تامین می‌کند.

کاویانی با بیان اینکه این نیروگاه پیک تابستان سال گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشت و این را مرهون تلاش همکاران بود، گفت: بزرگترین تعمیرات کشور را بعد از پیک سال قبل انجام دادیم و عبور از پیک تابستان امسال نیز موفقیت‌آمیز بود و حائز رتبه برتر در کشور شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان اظهار کرد: در راستای آماده سازی واحدها برای تابستان سال آینده، از مهرماه امسال تعمیرات آغاز شده و اشکالات در حال رفع است زیرا باید واحدها برای تابستان آمادگی کامل داشته باشند و بازدید و تعمیرات در این زمینه بسیار موثر است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد بازدیدهای دوره‌ای انجام و تعمیرات اساسی در واحد دوم نیروگاه ۹۵ درصد، واحد چهار ۸۰ درصد و واحد یک به پایان رسیده و در مابقی واحدها نیز اشکالات برطرف شده است.

کاویانی با اشاره به تلاش جهادی و شبانه‌روزی همکارانش در نیروگاه سردارشهید حاج قاسم سلیمانی کرمان به ویژه در فصل تابستان بیان کرد: در صورت بروز حادثه باید در حداقل زمان، واحد به شبکه برگردد و این کار جهادی را می‌طلبد. گاهی در چنین شرایطی، همکاران در تابستان همکاران، با بروز مشکل در جایی که حرارت بسیار بالاست، قالب یخ را به پشت خود می‌بندند و در فضای بسیار کم جوشکاری انجام می‌دهند و کاری که شش روز زمان نیاز دارد را در شش تا هفت ساعت انجام می‌دهند تا از اختلال در روند تولید جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم کنترل مصرف برق توسط مردم، گفت: متاسفانه مصرف برق کنترل نمی‌شود و هر چه انرژی تولید کنیم، اگر فرهنگ مصرف، جدی گرفته نشود، همواره یک جا کم می‌آوریم زیرا سرانه تولید و مصرف تراز نیستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با اشاره به اینکه در کشور ۱۱ هزار مگاوات کمبود تولید برق در سال گذشته داشتیم، افزود: تابستان سختی را پیش رو داریم با توجه به پدیده خشکسالی، احتمال خروج نیروگاه‌های برقابی از مدار وجود دارد لذا باید مصرف کنترل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در پی اعمال تحریم‌های شدید علیه کشورمان، از حدود شش سال قبل نیروگاه‌ها به سمت ساخت قطعات رفتند و با مهندسی معکوس نسبت به ساخت قطعات اقدام کردند.

کاویانی تصریح کرد: پرسنل متخصص نیروگاه‌ها موفق به ساخت تعداد زیادی قطعات شده و حتی اکنون صادرات نیز داریم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان همچنین اظهار کرد: از سوی معاونت برنامه‌ریزی، نصب پنل‌های خورشیدی در نیروگاه شهید سلیمانی در دست طراحی است تا در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز ورود کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۴۱۸ نفر نیرو در این نیروگاه مشغول به کار هستند، گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، کمک‌هایی به شهر باغین انجام می‌شود زیرا این منطقه نیاز بیشتری نسبت به کرمان دارد.

انتهای پیام




نیروگاه شهید سلیمانی ۶۰ درصد از برق کل استان کرمان را تامین می‌کند

منبع: ایـسنا
? نیروگاه شهید سلیمانی ۶۰ درصد از برق کل استان کرمان را تامین می‌کند