نیاز جامعه امروز به موقوفات جدید در راستای ایجاد اشتغال است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه بحث اشتغال است، گفت: یکی از موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه امروز، این است که بخشی از موقوفات جدید در راستای ایجاد اشتغال انجام شود. به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه بحث اشتغال است، گفت: یکی از موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه امروز، این است که بخشی از موقوفات جدید در راستای ایجاد اشتغال انجام شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز، ۲۰ مهرماه در حاشیه مراسم رزمایش احسان ماندگار با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه بحث اشتغال است و امروز نیز در دهه وقف به این عنوان نام‌گذاری شده است، گفت: امسال درخصوص ایجاد اشتغال دو مقوله را در استان پیگیر هستیم.

وی از اجرای طرح «شمیم خدمت» همزمان با سراسر کشور در استان کرمان خبر داد و گفت: در این طرح، افراد تولیداتی را در منازل و یا کارگاه‌های کوچک انجام ‌می‌دهند و اداره اوقاف بازار فروش این محصولات را در بقاع متبرکه و در یک بازارچه فراهم می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: علاوه بر طرح‌های کوتاه مدت و زود بازده، در سال جاری پیگیر طرح‌های بلندمدت و دارای ارزش افزوده هستیم که به‌صورت جدی دو کار در زمینه کشاورزی و دامپروری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک هزار هکتار باغ کشاورزی موقوفه در استان کرمان داریم، گفت: این باغات در بحث اشتغال و استفاده از ظرفیت آن‌ها و توسعه باغات مورد توجه هستند.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه زیرساخت‌های ایجاد دامداری از محل موقوفات فراهم شده و در حال حاضر فاز اول این طرح اجرا شده است، گفت: در استان کرمان در واقع یک زنجیره تولید شکل گرفته است و اراضی وقفی بدون کشت در بم برای تأمین علوفه دام زیر کشت رفته‌اند.

وی نقش اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی در زمینه وقف را مهم دانست و گفت: یکی از موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه امروز، این است که بخشی از موقوفات جدید در راستای ایجاد اشتغال انجام شود.

انتهای پیام




نیاز جامعه امروز به موقوفات جدید در راستای ایجاد اشتغال است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? نیاز جامعه امروز به موقوفات جدید در راستای ایجاد اشتغال است