نیازمند فعالیت مؤثر و عادلانه رسانه‌ها هستیم

معاون امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: اگر احساس عدالت در جامعه وجود دارد یعنی رسانه‌ها در جامعه به‌درستی عمل می‌کنند و امروز نیازمند فعالیت مؤثر و عادلانه رسانه‌ها هستیم. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» محمدباقر الفت صبح امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت،با تشکر از مسئولان کشوری و استانی در […]

معاون امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: اگر احساس عدالت در جامعه وجود دارد یعنی رسانه‌ها در جامعه به‌درستی عمل می‌کنند و امروز نیازمند فعالیت مؤثر و عادلانه رسانه‌ها هستیم.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» محمدباقر الفت صبح امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت،با تشکر از مسئولان کشوری و استانی در شرکت این جشنواره که بر غنای این جشنواره افزوده است، بیان کرد: مهم‌ترین بحثی که باید در جشنواره رسالت و عدالت به آن پاسخ مناسبی داده شود این است که نسبت رسانه با عدالت چیست؟

وی ادامه داد: وقتی صحبت از عدالت می‌کنیم مفهومی فراتر از عدالت‌خانه و قانون در نگاه افراد نقش می‌بندد به‌واقع محل اعمال عدالت و به منصه ظهور رسیدن عدالت است.

الفت عنوان کرد: این افتخار را داریم که حق راه از منشاء و تولید آن دریافت می‌کنیم و منشاء حق خداوند است؛ در نظام‌هایی که مبتنی بر افکار و آرای عمومی شکل می‌گیرد و یا همان نظام مبتنی بر دموکراسی که منشاء ایجاد حق را عقاید اجتماعی و باورهای اجتماعی می‌دانند در ادامه احیای حق با مشکلات جدی روبرو می‌شوند و جامعه دست‌خوش تلاطمات حق‌طلبانه می‌شود اما در جوامعی که حق را با منشاء الهی تعریف می‌کنند از این دست تلاطمات نداریم و یا اگر داشته باشیم ناشی از عدم‌شناخت است.

معاون امور فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: ایجاد حق و عدالت اثر آن در آرامشی استکه در اذهان مردم و شهروندان ایجاد می کند، به‌واقع کسی که به حق خود می‌رسد به آرامش می‌رسد و این آرامش مورد نظر خدا است.

وی ادامه داد: کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند و آرامش‌بخش مردم هستند بزرگ‌ترین خدمت را به خلق می‌کنند و امیدوارم که این آرامش را با منشاء الهی انجام دهیم؛ نسبت رسانه به عدالت برای ایجاد آرامش و حفظ آن و برای صیانت از آرامش را و یا به تعبیر دیگر رسالت رسانه با عدالت همان صیانت از عدالت و حفظ عدالت است.

الفت با اشاره به این‌که متفکرین دانشمندان می‌گویند یک جامعه باید دارای چهار فضیلت باشد، توضیح داد: فضیلت عدل و عدالت، فرزانگی و فرهیختگی، شجاعت  و عفت لازمه یک جامعه است.

معاون امور فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: احساس عدالت به معنای این است که جامعه وجود عدالت را حس می‌کند و به آن باور می‌رسد؛ امروز شاهدیم که در جامعه ما تلاش فراوانی از تمام مراجعی که به عدالت مربوط می‌شوند؛ و تایید کلان من اقدام اخیر که برگزاری انتخابات بزرگ و سالم  منجر شد.

وی ادامه داد: اگر احساس عدالت در جامعه وجود دارد یعنی رسانه‌ها در جامعه به‌درستی عمل می‌کنند و امروز نیازمند فعالیت مؤثر و عادلانه رسانه‌ها هستیم و هر چقدر رسانه عمیق‌تر، دقیق‌تر و صحیح‌تر عمل کنند، اشتیاق شهروندان برای دستیابی به رسانه‌های معاند کم‌تر می‌شود.

انتهای خبر/ پسند




نیازمند فعالیت مؤثر و عادلانه رسانه‌ها هستیم

منبع:آرمـان
? نیازمند فعالیت مؤثر و عادلانه رسانه‌ها هستیم