نگهداری ۱۰ هزار شی تاریخی در باغ‌موزه هرندی کرمان/ تلاش برای ساماندهی مجموعه

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان امروز ۹ اردیبهشت ماه به همراه معاونان عمرانی و اقتصادی، مدیرکل میراث فرهنگی و تعدادی از مدیران از باغ موزه هرندی بازدید کرد.   فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این بازدید گفت: بالغ بر ۱۰ هزار شی تاریخی باستانی در موزه هرندی به عنوان […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان امروز ۹ اردیبهشت ماه به همراه معاونان عمرانی و اقتصادی، مدیرکل میراث فرهنگی و تعدادی از مدیران از باغ موزه هرندی بازدید کرد.  

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این بازدید گفت: بالغ بر ۱۰ هزار شی تاریخی باستانی در موزه هرندی به عنوان گنجینه امن نگهداری می‌شود.

وی در ادامه افزود: آثار تاریخی از تمدن جیرفت در این گنجینه قرار دارد که می‌تواند در معتبرترین موزه‌های دنیا به نمایش درآید و عظمت و بزرگی منطقه ما را نشان دهد. تلاش ما این است این باغ موزه را که مانند پروژه‌هایی همچون باغ شازده و ارگ بم بوده، ساماندهی کنیم و طرحی برای ایجاد کافی‌شاپ و رستوران، واحد اقامتی و پذیرایی، بازارچه صنایع دستی و خانه خلاق صنایع دستی در مجموعه پیش‌بینی شده است.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این بازدید باغ موزه هرندی را از جاذبه‌های بی‌نظیر و زیبای استان کرمان برشمرد و گفت: تلاشمان بر این است با ساماندهی و افزایش وسعت، این مجموعه را برای نگهداری اشیاء مهم و تاریخی استان آماده کنیم که در حوزه گردشگری موثر خواهد بود.  

وی موزه هرندی را یک ظرفیت خوب‌ برای مجموعه گردشگری و علاقه‌مندان به هنر دانست و ورود بخش خصوصی به این بنا را مورد تاکید قرار داد و گفت: این باغ موزه مجموعه بزرگی در دل کرمان است و برای نگهداری، بازسازی و توسعه آن پیگیر تامین اعتبار و تخصیص خواهیم بود.

گفتنی است: باغ موزه هرندی کرمان در حدود سال ۱۲۹۰ قمری و در دوره قاجار احداث شده و مساحت این باغ ۲۵ هزار مترمربع است و سه موزه ساز (اولین موزه ساز کشور)، باستان‌شناسی و دیرینه‌شناسی در آن قرار دارد.

انتهای پیام




نگهداری ۱۰ هزار شی تاریخی در باغ‌موزه هرندی کرمان/ تلاش برای ساماندهی مجموعه

منبع: ایـسنا
? نگهداری ۱۰ هزار شی تاریخی در باغ‌موزه هرندی کرمان/ تلاش برای ساماندهی مجموعه