نگاه غفلت‌آمیز به پارکینگ‌های سطح شهر کرمان/ پایان طرح مطالعاتی پروژه شرف‌آباد تا ۴۵ روز آینده

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث فرهنگی، شورای‌شهر کرمان در هفتادوهشتمین نشست علنی از عدم توجه به ساماندهی پارکینگ های سطح شهر و طرح طبقاتی ساخت پارکینگ های جدید، گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه با کلیات طرح موافقت شده و جانمایی‌ها مشخص شده است اما هنوز هیج اقدام مشهودی صورت نگرفته است. […]

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث فرهنگی، شورای‌شهر کرمان در هفتادوهشتمین نشست علنی از عدم توجه به ساماندهی پارکینگ های سطح شهر و طرح طبقاتی ساخت پارکینگ های جدید، گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه با کلیات طرح موافقت شده و جانمایی‌ها مشخص شده است اما هنوز هیج اقدام مشهودی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری فت فتو؛ صبح امروز هفتادوهشت مین نشست علنی شورای شهر کرمان با حضور همه اعضاء برگزار شد.

مصوبات و دستور کارها در این نشست موردبررسی قرار گرفت و رأی‌های اعضاء شورا اخذ شد.

حسین چناریان رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی شورای شهر کرمان در این نشست گفت: لازم است تا شهرداری در دوماهه باقی‌مانده سال تمام همت خود را به کار گیرد تا بتواند موضوعات موردنظر شهر و شهرداری را تا پایان دی‌ماه برای بودجه‌ریزی در سال آینده را ارائه کند اما هنوز لوایح عوارضی هم ارسال نشده، تمام لوایح بودجه‌ای و پروژه‌ای هم باید تا پایان بهمن‌ماه به کمیسیون برنامه‌وبودجه  شورا اعلام شود، تا در پایان سال دچار آشفتگی نشویم.

چناریان به پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیز اشاره و تأکید کرد: متأسفانه بااینکه با  ۱۲ مورد پروژه سرمایه‌گذاری،  شورا موافقت کرده اما هنوز شهرداری هیچ حرکتی در این زمینه نداشته است که لازم است شهرداری به شورا در خصوص این پروژه‌ها گزارش دهد که علت عدم حرکت در این پروژه‌ها چیست و در اسرع وقت گزارشی در این زمینه به صحن شورا اراِئه کند.

وی به نوسانات قیمتی که  در بازار ایجادشده است نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از معاملات منجر به نتیجه نمی‌شود،که عدم حرکت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری و پیمانکاری از سوی شهرداری نوسانات اقتصادی مطرح می‌شود، بنابراین بحز ترک تشریفات اگر اعضا راهکار جدیدی برای  ارائه دارند، اعلام کنند تا ضمن گرفتن سکون پروژه‌ها به علت نوسانات اقتصادی، موجبات رشد پروژه‌های توسعه‌ای را فراهم کنیم.

علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان نیز در خصوص نظرخواهی سردار چناریان، معاملات نقدی را  بهترین راهکار عنوان کرد و گفت:  تنها راه فرار از نوسانات اقتصادی در بازار معاملات نقدی است زیرا در لحظه خریدوفروش صورت می‌گیرد و عملاً کسی متضرر نمی‌شود.

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث فرهنگی، شورای شهر کرمان نیز در ادامه به ارائه گزارشی از کمیسیون مطلوب خود پرداخت و گفت: کمیسیون عمران به‌صورت مشترک روز گذشته با کمیسیون برنامه‌وبودجه برگزار شد و پروژه شرف‌آباد و سه‌راه سیلو ۲ موضوع اصلی آن بود، که  پروژه شرف‌آباد تا ۴۵ روز آینده طرح مطالعاتی آن به پایان خواهد رسید.

وی به علاقه‌مندی پیمانکاران بومی با موضوع تهاتر در  اجرای پروژه‌های شهری اشاره کرد و گفت: همیشه تنها راه اجرای پروژه‌ها بودجه نقدی نیست گاهی می‌شود با تهاتر ۱ پروژه را به مرحله اجرا درآورد بنابراین این پیمانکاران با طرح تهاتر منتظر اتمام طرح‌های مطالعاتی پروژه‌ها هستند تا کار خود را آغاز کنند.

رئیس گروه عمران، شهرسازی و میراث فرهنگی، شورای شهر کرمان تأکید کرد: طرح مطالعاتی فاز ۱ پروژه  سه‌راه سیلو انجام‌شده  است و مطالعات فاز ۲ هم آغازشده است.

منصور ایرانمنش به طرح ۵۰ درصد تخفیف در بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: مصوبه تخفیفات در بافت فرسوده در خصوص عوارض و تراکم سال‌هاست مطرح‌شده است، اما اجرانشده بود خوشبختانه در شهرداری کرمان اکنون این مصوبه پذیرفته‌شده است و شهردار در خصوص نحوه اجرا با چند شهرداری دیگر مشورت‌هایی گرفته و استعلامات از شهرداری کلان‌شهرها نیز انجام‌شده  که اگر به نتیجه واحدی  برسد، شاهد رونق ساخت‌وساز خواهیم بود.

وی تأکید کرد: ما هم از شهرداری توقع داریم که  کمک‌کار مردم باشد و هر برنامه‌ای که در بحث بازسازی ، نوسازی و بازآفرینی قرار است، شکل بگیرد، بادید صرفاً اقتصادی نباشد و بیشتر نگاه همکاری با مردم در اجرای این طرح لحاظ شود.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث فرهنگی، شورای شهر کرمان از عدم ساماندهی پارکینگ‌های سطح شهر نیز گلایه کرد و گفت: جانمایی پارکینگ‌های طبقاتی هم مشخص‌شده اما اقداماتی صورت نگرفته است بنابراین لازم است که ۱ مسئول ویژه برای نظارت بر پارکینگ‌های سطح شهر و اجرای پروژه طبقاتی از سوی شهرداری انتخاب شود، تا به‌صورت ماهانه گزارش عملکرد شهرداری برای شورا ارسال شود تا اعضا درروند پروژه قرار گیرند.

منصور ایرانمنش در پایان به  فضای خالی رهاشده در پارک مطهری اشاره کرد و گفت: این فضای رهاشده که در موقعیت مناسبی قرار دارد نه‌تنها چهره نامناسبی برای شهر ایجاد کرده و عملاً رهاشده است بلکه می‌توانست موقعیت بسیار خوبی برای درامد زایی باشد اما توجهی به آن نشده است.

محمود بابایی، دیگر عضو شورای شهر کرمان به شهدای تشییع استان اشاره کرد و گفت:  یکی از اتفاقات خوبی که در سومین مراسم سالگرد سردار دل‌ها توسط شهرداری صورت گرفت، زنده شدن یاد شهدای  ۱۷ دی‌ماه بود زیرا  با نصب بنری که حاوی عکس شهدا بود و نام و خاطره آن‌ها را زنده کرد که البته در سال گذشته مغفول مانده بود و البته خانواده‌های این شهدا نیز بسیار انسان‌ها رئوف، مهربان و انقلابی هستند و در تمام عرصه‌ها خدمت رسان هستند.

در پایان محمدامینی زاده رئیس کمیبسون حقوقی شورای شهر کرمان ، تذکر جدی به برق منطقه‌ای کرمان،به علت  عدم توجه به  روشنایی مناسب در سطح شهر گفت: در معابر روشنایی حداقلی است که در شأن مردم کرمان نیست و بارها به این نهاد تذکر داده‌ایم اما عملکرد برق منطقه ای نسبت به چند ماه قبل نه‌تنها مطلوب‌تر نشده بلکه بدتر هم  شده است.

وی ادامه داد: لازم است که استاندار و حتی فرماندار شهر کرمان ورودی جدی به این امر داشته و وضعیت نامناسب روشنایی را در سطح  شهر سروسامان دهند زیرا این  مطالبه اصلی مردم است و باید هرچه سریع‌تر این مطالبه پیگیری شود.

انتهای پیام/ طهماسبی
 




نگاه غفلت‌آمیز به پارکینگ‌های سطح شهر کرمان/ پایان طرح مطالعاتی پروژه شرف‌آباد تا ۴۵ روز آینده

منبع:آرمـان
? نگاه غفلت‌آمیز به پارکینگ‌های سطح شهر کرمان/ پایان طرح مطالعاتی پروژه شرف‌آباد تا ۴۵ روز آینده