نگاه به حجاب یک نگاه اجتماعی است، نه فردی

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: آزادی تا جایی که به ضرر دیگران نباشد، قابل قبول است و تا جایی که امنیت روانی و اجتماعی دیگران را به هم نریزد، قابل قبول است، بنابراین حجاب، به خاطر سلامت روانی جامعه و خود بانوان است و نگاه به حجاب یک نگاه اجتماعی […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: آزادی تا جایی که به ضرر دیگران نباشد، قابل قبول است و تا جایی که امنیت روانی و اجتماعی دیگران را به هم نریزد، قابل قبول است، بنابراین حجاب، به خاطر سلامت روانی جامعه و خود بانوان است و نگاه به حجاب یک نگاه اجتماعی است نه فردی.

حجت‌الاسلام علی توکلی امروز ۲۰ تیرماه در همایش چادرهای آسمانی و تجلیل از جلوه‌های برتر حجاب و عفاف در کرمان با اشاره به اینکه آیا حجاب امر فردی است یا اجتماعی و امر شخصی یا غیرشخصی؟ اظهار کرد:  عفاف ریشه حجاب است و نمی‌توان گفت حجاب نباشد و عفاف باشد.  

وی افزود: شخصی بودن حجاب یعنی اینکه خودم تصمیم می‌گیرم و هرجور بخواهم عمل می‌کنم که این درست نیست.

توکلی با اشاره به اینکه حجاب یک مسئله اجتماعی است، تصریح کرد: نوع پوشش بانوان روی افراد جامعه اثر می‌گذارد لذا حجاب فردی نیست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان بیان کرد: اینکه هر کس بخواهد هر کاری که دوست دارد، انجام بدهد، نمی‌شود و این فسادزا است و وقتی قانون وضع می‌شود، برای ایجاد امنیت روانی است.

وی با بیان اینکه بدپوششی امنیت روانی آدم‌ها را مخدوش می‌کند، گفت:  حیا و غیرت ستون یک خانواده است و اگر این دو از بین رفت، در آن خانواده محبت کم می‌شود و فرو می‌پاشد.

انتهای پیام




نگاه به حجاب یک نگاه اجتماعی است، نه فردی

منبع: ایـسنا
? نگاه به حجاب یک نگاه اجتماعی است، نه فردی