نورافشانی ۱۰۰ نقطه شهر کرمان در شب عید غدیر

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حسین انجم شعاع صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم اظهار داشت: با گروه‌های مختلف مردمی جلساتی برای بزرگداشت غدیر برگزار شده تا برنامه‌های این ایام با محتوای خوب و انسجام لازم برگزار شود؛ با برگزاری این جلسات ظرفیت‌ها کنار […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حسین انجم شعاع صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم اظهار داشت: با گروه‌های مختلف مردمی جلساتی برای بزرگداشت غدیر برگزار شده تا برنامه‌های این ایام با محتوای خوب و انسجام لازم برگزار شود؛ با برگزاری این جلسات ظرفیت‌ها کنار هم قرار می‌گیرد و هم‌افزایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۳۰ محله شهر کرمان جشن عید غدیر برگزار می‌شود و برنامه‌های جانبی نیز در کنار جشن برنامه‌ریزی شده است، گفت: ۸۷ موکب برای پذیرایی و انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری ثبت‌نام کردند که در ایام دهه امامت و ولایت در کرمان راه‌اندازی شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برگزاری جشن‌های محوری نیز در برنامه است که تعدادی از آنها برگزار شده است و تعدادی تا پایان دهه برگزار می‌شود، افزود: ۱۵ تیر ماه و در شب عید غدیر جشن ویژه محوری در میدان شورا شهر کرمان برگزار می‌شود و در این جشن برنامه‌های فرهنگی و هنری همراه با نورافشانی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه ازدواج آسان ۱۸ زوج در سالن شهدای کارگر در شام عید غدیر برگزار می‌شود، ادامه داد: مراسم جشن عید غدیر روز جمعه قبل از ایراد خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار می‌شود.

انجم شعاع با اشاره به اینکه جشن عید غدیر ویژه همراهان بیمار در بیمارستان افضلی‌پور کرمان برگزار می‌شود، بیان کرد: جشن بزرگ ورزش باستانی روز عید غدیر در پردیسان قائم کرمان برگزار می‌شود.

وی از بازسازی واقعه غدیر عصر روز عید غدیر در خیابان پیرانشهر کرمان خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰ نقطه از شهر کرمان در شب عید غدیر نورافشانی می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه اطعام روز غدیر در سطح استان کرمان برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۳۰ هزار پرس غذا فقط در شهر کرمان طبخ و به مناسبت عید غدیر خم توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه غدیر یکی از سندهای مهم و پرافتخار اسلام است، اظهار داشت: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در آخرین حج خود مسئله جانشینی خود را مطرح و حضرت علی (ع) را معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه در کتاب الغدیر مستندات زیادی در مورد غدیر و روز غدیر آورده شده است که همه بر اساس واقعیات است، گفت: تبیین امامت در جامعه وظیفه همگانی است و بنیاد بین‌المللی غدیر هم در این راستا تشکیل شده است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمان با بیان اینکه مسئولیت بنیاد غدیر در استان‌ها بر عهده نماینده ولی‌فقیه در استان است، افزود: شش کمیته برای بزرگداشت غدیر در استان کرمان تشکیل شده که کمیته مراسم و تشکل‌ها و موکب‌های مردمی با مسئولیت شورای هماهنگی است.

وی با اشاره به اینکه کمیته احسان و فعالیت‌های اجتماعی با مسئولیت کمیته امداد و کمیته رسانه و تولید محتوا با مسئولیت ارشاد اسلامی است، ادامه داد: کمیته آموزش‌ها با سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته نظارت و ارزیابی مراسم بر عهده بنیاد بین‌المللی غدیر و کمیته تبلیغات و فضاسازی محیطی بر عهده شهرداری است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمان با بیان اینکه کمیته مراسم و تشکل‌های مردمی وظیفه سنگین‌تری به عهده دارد، ابراز داشت: جلسات برنامه‌ریزی و ساماندهی تشکل‌های مردمی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت حضرت علی (ع) در ابعاد مختلف مظلوم واقع شده، گفت: متاسفانه حتی در بین شیعیان هم این مظلومیت وجود دارد و از ابعاد مختلف این شخصیت عظیم آگاهی ندارند و شخصیت امام علی (ع) ناشناخته مانده است.

عربپور با بیان اینکه اصل بر برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت بر عهده مردم است، ابراز داشت: تاکنون هم صدها جوان برای برگزاری این جشن‌ها اعلام آمادگی کردند و مردم پای کار غدیر هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته احسان ستاد غدیر استان کرمان، گفت: حضور در منازل برخی سادات و تجلیل از این عزیزان و همچنین دیدار با خانواده شهدای غدیر توسط کمیته احسان ستاد غدیر استان کرمان در دستور کار این کمیته است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمان با بیان اینکه اطعام عید غدیر ویژه نیازمندان در برنامه این کمیته است، گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ وام به مددجوی کمیته امداد استان کرمان توسط یکی از بانک‌ها و ۶۵۰ وام ضروری به مددجویان کمیته امداد توسط یکی از بانک‌های دیگر به مناسبت عید غدیر داده می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




نورافشانی ۱۰۰ نقطه شهر کرمان در شب عید غدیر

منبع: تسنــیم
? نورافشانی ۱۰۰ نقطه شهر کرمان در شب عید غدیر