نهمین اورژانس قضایی استان کرمان افتتاح شد + تصویر

گروه استان‌ها- با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از مسئولان قضایی شرق استان، نهمین اورژانس قضایی استان کرمان در بخش بروات افتتاح شد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، نهمین اورژانس قضایی استان کرمان عصر امروز  با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، جمعی از […]

گروه استان‌ها- با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از مسئولان قضایی شرق استان، نهمین اورژانس قضایی استان کرمان در بخش بروات افتتاح شد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، نهمین اورژانس قضایی استان کرمان عصر امروز  با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، جمعی از معاونین دادگستری و مسئولان قضایی شرق استان کرمان در بخش بروات افتتاح شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه افتتاح اورژانس قضایی بروات اظهار داشت: طرح اورژانس قضایی در راستای تدوین راهبردهای فوق‌العاده  معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و اهمیت به رویکرد مشارکتی چند نهادی اجرایی شده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی اورژانس قضایی بر مبنای ضرورت استفاده از تعامل میان نهادی برای تعیین نقش و کارکردهای پیشگیرانه، آموزشی، درمانی، حمایتی، پلیسی و مردمی با استفاده از هدایت و مدیریت کارآمد فعالیت‌های پیشگیرانه و ایجاد درک عمیق نسبت به چگونگی مشارکت برای دستیابی به اهداف مشترک، کنترل و کاهش آسیب‌ها و کنش‌های فردی و اجتماعی منجر به وقوع جرم و نهایتاً کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به منظور پیشبرد اهداف و برنامه پیشگیری‌های اجتماع محور و با توجه به گسترش آسیب‌های اجتماعی این معاونت اقدام به تدوین طرح اورژانس‌ قضایی در استان کرمان با هدف نهایی کاهش ورودی پرونده کرده است.

وی گفت: پیشگیری از امنیتی و انتظامی شدن مسائل اجتماعی، پیشگیری از تبدیل به جرم شدن برخی آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ حل مسئله و سازش با استفاده از افراد و نهادهای مردمی، خدماتی و حمایتی به جای انتظامی و قضایی و نهادینه شدن ظرفیت مصلحین و کاهش ورودی پرونده به مراجع انتظامی و قضایی از جمله اهداف طرح اورژانس قضایی به شمار می‌رود.

مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در کرمان برگزار می‌شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان: انتظارات مردم از دستگاه قضا با اجرایی شدن “سند تحول و تعالی قضایی” برطرف می‌شود

حمیدی پیشگیری و کاهش خشونت‌های فردی و خانوادگی را از دیگر اهداف طرح اورژانس قضایی دانست و ادامه داد: این طرح به منظور کاهش ورودی دستگاه قضا منتج به کاهش ۱۳۶۶ پرونده در سال ۱۴۰۰ شده است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های قضایی فعال در اجرای طرح اورژانس قضایی شامل کرمان، رودبار جنوب، قلعه گنج، زرند، ریگان، کهنوج، عنبرآباد و انار بوده است گفت: در دو ماهه ابتدای سال  ۱۴۰۱ تعداد ۲۴۵ پرونده به صلح و سازش منتهی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان مجموع  مصلحین استان کرمان را پنج هزار و ۷۶۱ نفر ذکر کرد و ‌گفت: در سال ۱۴۰۰ از تعداد پنج هزار و  ۳۲۸ پرونده ارجاع شده به مصلحین تعداد ۳۰۸ پرونده به سازش منتهی شده است.

استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان ,

انتهای پیام/۵۱۱/ح




نهمین اورژانس قضایی استان کرمان افتتاح شد + تصویر

منبع: تسنــیم
? نهمین اورژانس قضایی استان کرمان افتتاح شد + تصویر