نهضت آسفالت و اتمام پروژه های شهری از سیاست های شورای شهر بم است

فت فتو/کرمان رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بم گفت: نهضت آسفالت و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام شهری جزو سیاست های شورای اسلامی شهر بم است . سمانه سام نژاد دوم بهمن ماه در حاشیه جلسه کمیسیون عمرانی شورای شهر بم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس قانون ۶۰ درصد بودجه باید عمرانی […]

فت فتو/کرمان رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بم گفت: نهضت آسفالت و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام شهری جزو سیاست های شورای اسلامی شهر بم است .

سمانه سام نژاد دوم بهمن ماه در حاشیه جلسه کمیسیون عمرانی شورای شهر بم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس قانون ۶۰ درصد بودجه باید عمرانی و ۴۰ درصد بودجه جاری باشد که ۱۴۰ میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۱ مربوط به بودجه عمرانی بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال جاری از محل شرکت بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی به شهرداری بم قیر دولتی تعلق گرفت، شرکت بازآفرینی شهری بابت این قیر از شهرداری وثیقه و ضمانت دریافت کرده تا شهرداری در بازه زمانی یک ساله در سطح شهر از این قیر دولتی استفاده کند.

سام نژاد بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان قیر رایگان نیاز به ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تهیه آسفالت از جمله زیرسازی، پخت، حمل و … را شامل می شود که تامین این هزینه‌ها برعهده شهرداری بود.

عضو شورای شهر بم اظهار کرد: این موضوع باعث شد شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۱ به سمت نهضت آسفالت برود و عملا سایر پروژه های عمرانی شهرداری مانند پیاده روسازی، جدول گذاری و … از دستور کار شهرداری خارج شدند و همچنین با توجه به نیاز و اولویت مردم و آسفالت هر چه سریع تر معابر این اتفاق صورت گرفت.

وی افزود: آنچه باعث تاخیر در شروع پروژه نهضت آسفالت شد روند و بروکراسی اداری و عدم حضور پیمانکاران در مناقصه ها بود که چندین نوبت آگهی صورت گرفت اما پیمانکاران به دلیل نوسانات قیمت ها در مناقصه ها شرکت نمی کردند.

سام نژاد تصریح کرد: اولین قرارداد مهرماه سال جاری برای آسفالت سطح شهر بسته شد و اکنون براساس ۲۷۰ میلیارد تومانی که برای آسفالت در نظر گرفته شده، تمام قراردادها بسته شده و پیمانکاران در حال فعالیت هستند و پیش بینی شده تا مهرماه سال آینده شهرداری حدود ۸۰۰ کوچه را آسفالت نماید.

وی تاکیدکرد: بودجه ارائه شده سال ۱۴۰۲ توسط شورا در حال بررسی است و با توجه به اولویت آسفالت و اتمام پروژه های نیمه تمام که در بخشنامه بودجه جدید درج شده، بودجه عمرانی نیز بر همین اساس برنامه ریزی شده تا نهضت آسفالت را با شدت بیشتری پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بم عنوان‌کرد: شورای شهر و شهرداری امیدوار بود که بتواند تحقق بیشتری در بحث رفاه مردم انجام دهد اما متاسفانه ناوگان شهرداری به دلیل حجم کاری زیاد در زمان زلزله، به سمت فرسودگی رفته و اکنون به دلیل محدودیت مالی و نبود تجهیزات نوسازی کامل این ناوگان امکان پذیر نیست.

وی گفت: تلاش داریم بعد از گذشت ۲۰ سال از زلزله، کوچه خاکی کمتری در سطح شهر بم داشته باشیم و در همین ارتباط از صبوری مردم نیز تشکر کرده و عذرخواهی می کنیم.

سام نژاد افزود: یک دهم هزینه های آسفالت را وزارت راه شهرسازی با پرداخت قیر رایگان تامین می کند اما مابقی هزینه ها بر عهده شهرداری است که باید از بودجه شهرداری پرداخت شود و قطعا مشارکت اجتماعی و همراهی مردم و پرداخت خودیاری‌های آسفالت، ما را در بهتر رسیدن به اهداف توسعه شهری کمک کرده و موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: به دنبال کارهای نمایشی در خیابان های اصلی شهر نیستیم و سعی داریم در لایه های دیگر سطح شهر نیز کارهای مفیدی انجام دهیم و آسفالت در این مناطق نیز انجام شود.

انتهای پیام




نهضت آسفالت و اتمام پروژه های شهری از سیاست های شورای شهر بم است

منبع: ایـسنا
? نهضت آسفالت و اتمام پروژه های شهری از سیاست های شورای شهر بم است