نم سیل به بناهای تاریخی نرسید

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: بارندگی به آثار تاریخی استان کرمان، خسارت جدی وارد نکرده است.  مجتبی شفیعی گفت: بارندگی‌های روز‌های اخیر در برخی از شهرستان‌های استان کرمان تا این لحظه به آثار تاریخی شهرستان‌های سیل زده خسارت جدی وارد نکرده و موجب تخریب آن‌ها نشده است. او می‌گوید: با توجه به ماهیت آسیب‌پذیر بودن […]

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: بارندگی به آثار تاریخی استان کرمان، خسارت جدی وارد نکرده است.

 مجتبی شفیعی گفت: بارندگی‌های روز‌های اخیر در برخی از شهرستان‌های استان کرمان تا این لحظه به آثار تاریخی شهرستان‌های سیل زده خسارت جدی وارد نکرده و موجب تخریب آن‌ها نشده است.

او می‌گوید: با توجه به ماهیت آسیب‌پذیر بودن ابنیه تاریخی، آسیب‌های مختصر و جزئی در برخی از بنا‌های تاریخی شاخص استان کرمان گزارش شده است.

به گفته معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان پایش و بازدید آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی در تمام شهر‌های استان کرمان انجام شده و گزارش تکمیلی در خصوص آثار و ابنیه تاریخی موجود در روستا‌هایی که مسیر دسترسی به آن‌ها مسدود شده است در روز‌های آینده اعلام می‌شود.

او در توصیه‌ای به مالکان بنا‌های تاریخی گفت: مالکان بنا‌های تاریخی و ساکنان بافت تاریخی، رسیدگی و هوشیاری لازم در خصوص حفاظت از بنا‌های تاریخی را داشته باشند.

فت فتو کرمان کرمان




نم سیل به بناهای تاریخی نرسید

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? نم سیل به بناهای تاریخی نرسید