نمایندگان استان کرمان در حمایت از وزیر پیشنهادی فرهنگ چه گفتند؟

کرمان – فت فتو – در شرایطی که روند بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس جریان دارد، نمایندگان مردم شهرستان های استان کرمان در خانه ملت در حمایت از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی نقطه نظرات خود را بیان کردند. این نمایندگان با اشاره به آشنایی خود با محمدمهدی اسماعیلی یا بااتکا به شناختی […]

کرمان – فت فتو – در شرایطی که روند بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس جریان دارد، نمایندگان مردم شهرستان های استان کرمان در خانه ملت در حمایت از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی نقطه نظرات خود را بیان کردند.

این نمایندگان با اشاره به آشنایی خود با محمدمهدی اسماعیلی یا بااتکا به شناختی که در جریان سخنرانی یا ارائه برنامه هایش پیدا کرده اند، دیدگاه های خود را درباره توانمندی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کردند.

فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم ۲۰ مردادماه امسال توسط آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به مجلس ارائه شد و کار بررسی صلاحیت این افراد نیز از شنبه ۳۰ مرداد در دستور کار مجلس قرار گرفت و همچنان ادامه دارد.

اسماعیلی به عنوان چهره ای جوان که مسئولیت های متعدد و تجارب مختلفی در حوزه فرهنگی داشته است، به عنوان نامزد تصدی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب و معرفی شده است.

اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ و از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی است.

عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صدا وسیما، معاون فرهنگی‌ و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان، عضویت در کارگروه تحول فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضاییه و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخشی از سوابق اجرایی اسماعیلی اعلام شده است.

باتوجه به روند بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی، نقطه نظر نمایندگان مجلس در استان کرمان که باید به این افراد رای اعتماد یا عدم اعتماد دهند، اهمیت بسیاری دارد که خبرنگار فت فتو در تماس با نمایندگان مجلس موفق شده با برخی از این افراد مصاحبه کند؛ همچنین برخی اظهارنظرهای نمایندگان در مصاحبه با سایر رسانه ها نیز در این گزارش جمعبندی شده است.

جای خالی اظهارنظر هرکدام از دیگر نمایندگان استان کرمان در این گزارش به منزله مخالفت یا موافقت آنان با وزیر پیشنهادی فرهنگ نیست بلکه امکان مصاحبه در این زمان (تا انتشار گزارش) میسر نشده است.

براساس آنچه بیشتر نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس گفتند، بیشتر این افراد وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارای صلاحیت و توانمندی اداره وزارتخانه می دانند و معتقدند که اسماعیلی فردی کارآمد و صاحب نظر در حوزه فرهنگی است؛ این نمایندگان اظهار خوشبینی کرده اند که اسماعیلی رای اعتماد مجلس را دریافت کند.

وزیر پیشنهادی فرهنگ فردی شایسته است

منصور شکراللهی نماینده مردم پنج شهرستان‌ جنوب استان کرمان شامل کهنوج، رودبارجنوب، منوجان، فاریاب و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو نظر خود را درباره وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی مثبت اعلام و بیان کرد که وی فردی شایسته است.

وی افزود: از آنجا که وزیر پیشنهادی فرهنگ را فردی لایق می دانم لذا به وی رای موافق می دهم. 

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی مشی اعتدالی دارد

عضو کمیسیون آموزش و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با فت فتو گزینه پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مناسب خواند و گفت با شناختی که از ایشان دارم فردی خلاق و دارای منشی معتدل در گفتار و کردار است.

محمدمهدی زاهدی با اشاره به عضویت خود در کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این تشکل به عنوان بزرگترین تشکل دانشگاهی عضویت دارد و به واسطه این عضویت با ایشان بیشتر آشنا شده‌ام.

وی اضافه کرد: آقای اسماعیلی روحیه ای انقلابی دارد و گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است.

زاهدی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی خلاق، نوآور و ایده پرداز است.

وزیر پیشنهادی ارشاد توانمند و بابرنامه است

دبیر کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فت فتو گفت: وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی جوان اما توانمند و چهره ای فرهنگی است و برای پیشرفت جامعه برنامه دارد.

حجت الاسلام حسین جلالی افزود: وزیران پیشنهادی نسبتا جوان هستند که قشر کارآمد جامعه محسوب می شوند.

وی همچنین در گفت و گو با رسانه ها تصریح کرد: اسماعیلی ضمن تبحر کامل در حوزه سیاست گذاری فرهنگی در حوزه رسانه، نشر و هنر دارای توانمندی های بالایی است که می تواند در این مجموعه تحولی محسوس ایجاد کند.

 صحبت های وزیر پیشنهادی فرهنگ قانع کننده بود

 نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: چه در فراکسیون و چه در کمیسیون، صحبت های اسماعیلی را قانع کننده تشخیص دادیم؛ خصوصا که باید به این نکته مهم توجه کنیم که جناب آقای رئیسی با دقت نظر و شناخت کافی ایشان را برای تصدی این مجموعه مهم انتخاب کرده اند.

صمدالله محمدی افزود: با توجه به مواردی که مطرح کرده بودند، روشنگری لازم انجام شد و خوشبختانه ابهامی باقی نماند. 
وی ادامه داد: از آنجا که فرهنگ و هنر ما نشات گرفته از جهان بینی اسلامی است لذا با اشرافی که اسماعیلی به غنا و گستردگی این حوزه  ارزشمند دارد، امیدواریم با همراهی و مشورت دلسوزان بتواند این سفینه را در مسیر متعالی خود به پیش برد. 
محمدی بیان کرد: ایشان به عنوان یک چهره علمی و پژوهشی حتما بر ضرورت گسترش و تعمیق اصالت های فرهنگی و هنری واقف هستندو می تواند زمینه ظهور و جوشش هنرمندان جوان و متعهد را فراهم کند.

وی تاکید کرد: با این وجود چون شرعا و قانونا  مسئولیت داریم که بهترین تصمیم را بگیریم، لذا ضمن مطالعه تمام ابعاد قضیه و همچنین مشورت و رایزنی های معمول بر حمایت از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید می کنیم و برای ایشان آرزوی موفقیت می نماییم.

اسماعیلی فردی آگاه و کارآمد با پشتوانه فرهنگی ارزشمندی است

نماینده مردم زرند و کوهبنان نیز در گفت و گو با رسانه های کرمان با تاکید بر جایگاه مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی و تأثیرگذاری شگرف این مجموعه بر همه ابعاد جامعه، سکانداری این وزارتخانه را بسیار سنگین و مهم دانست و گفت: بدون شک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای رشد فضائل اخلاقی و استقلال فرهنگی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی، مسئولیت سنگینی در پیش خواهد داشت.
عفت شریعتی افزود: در جلسه ای که با دکتر اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، گفتمان خوبی با ایشان صورت گرفت و به اتفاق ایشان را فردی آگاه و کارآمد با پشتوانه فرهنگی ارزشمند در همه ابعاد تشخیص دادیم.

وی تصریح کرد: اطمینان داریم اسماعیلی می تواند متناسب با اهداف کلان این وزارتخانه و با گسترش مناسبات فرهنگی و تعمیق فرهنگ عمومی در اجرای سیاست های فرهنگی نظام گام های موثری بردارد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایشان با مشورت پذیری و پویش علمی خود قادر است از ظرفیت های کمی و کیفی نیروهای فکری خصوصا نمایندگان مجلس نهایت بهره را ببرد.

فردی بسیار نجیب با سابقه کاری مشخص

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص توانمندی های محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسانه ها اظهار داشت: ایشان فردی بسیار نجیب، با سابقه کاری مشخص در حوزه های فرهنگی و رسانه ای است و اگر چه در بخش هنری سابقه دیگر بخش ها را ندارد اما در سیاست گذاری این حوزه تبحر لازم را داراست.
وی اسماعیلی را از نظر علمی فردی عالم و آگاه دانست و اظهار امیدواری کرد که با رای خوبی بتواند اعتماد نمایندگان مجلس را به خود جلب نماید.

فردی دارای شاخصه های فرهنگی و علمی

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد نیز در گفت و گو با رسانه ها با تاکید بر شاخصه های فرهنگی و علمی دکتر اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که در صحن علنی مجلس بتواند اعتماد نمایندگان ملت را جلب کند. 

تاکید بر توانمندی وزیر پیشنهادی

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس نیز در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به جلسات این فراکسیون با وزرای پیشنهادی بر توانمندی و صلاحیت وزرای پیشنهادی اقتصاد، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و همچنین وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

اسماعیلی برنامه های خود برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در افزون بر ۸۰ صفحه اعلام کرده که متن کامل آن را اینجا می توانید ملاحظه کنید.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی طی چندروز اخیر در مقابل برخی واکنش ها با تصدی خود بر این وزارتخانه در مصاحبه ای تاکید کرده که دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر را محترم و خود را به ایجاد آرامش در فضای فرهنگ و هنر متعهد می داند.

متن کامل سخنان وی در این زمینه را اینجا می توانید مطالعه کنید.




نمایندگان استان کرمان در حمایت از وزیر پیشنهادی فرهنگ چه گفتند؟

منبع:ایرنـا
? نمایندگان استان کرمان در حمایت از وزیر پیشنهادی فرهنگ چه گفتند؟