نماینده کرمان و راور: قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان با شرکت ملی مس منعقد می شود

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از انعقاد قراداد ۱۰۰ میلیارد تومانی همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان با شرکت ملی مس خبر داد و گفت: جمع کل قرارداد دانشگاه شهید باهنر با صنعت در پنج سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است. به گزارش فت فتو، […]

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از انعقاد قراداد ۱۰۰ میلیارد تومانی همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان با شرکت ملی مس خبر داد و گفت: جمع کل قرارداد دانشگاه شهید باهنر با صنعت در پنج سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی روز جمعه در دیدار  محمدمهدی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به همکاری صنعت و دانشگاه افزود: باید در این زمینه بازنگری داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق مذاکرات صورت گرفته اعضای هیأت علمی شرکت های دانش بنیان و دانشگاه شهید باهنر کرمان با صنایع ملی مس مقرر شد حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسز شرکت ملی مس در همکاری مشترک در نظر گرفته شود درحالی که جمع کل قرارداد دانشگاه شهید باهنر با صنعت در پنج سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

 وی تصریح کرد: در حوزه تصمیمات متناسب با بودجه های جاری دانشگاه ها با شرایط خاص روبرو هستیم و پایه بودجه ای برخی دانشگاه با بودجه کمی بسته شده و سالانه حداقل سه بار روسای دانشگاه ها برای کسری بودجه هایشان به ما مراجعه می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه های عمرانی با وجود کارهای صورت گرفته اما برخی از دانشگاه ها بودجه دولتی ندارند مانند دانشگاه ولیعصر رفسنجان و سیرجان که خیرساز هستند و خیران قبلا کمک می کردند ولی اکنون بسیاری از آنها به دلیل خشکسالی و سرمازدگی و وضعیت بد اقتصادی دیگر توان همکاری ندارند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پارک علم و فناوری موجود در کرمان پاسخگوی نیاز این استان نیست تصریح کرد: با توجه به گسترش ظرفیت های علمی و دانشگاهی و صنعتی کرمان می طلبد پارک های علم و فناوری در کرمان توسعه یابد.

وی ادامه داد: مقرر است صنعت مس حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری های جدید داشته باشد لذا کرمان را می توان قطب همکاری های صنعت و دانشگاه کرد.

تمهیداتی لازم باید برای بازگشایی دانشگاه‌ها انجام شود

محمدمهدی زاهدی با اشاره به اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی جزو ۱۰ دانشگاه برتر در حوزه صنعت است که باید از ظرفیت آن به خوبی استفاده کرد تصریح کرد: اعضای هیات علمی از دولت و مجلس در رابطه با مباحث حقوقی و رفاهی گلایه دارند و این امر موجب شده تا آنان مهاجرت کنند و اگر این روند ادامه داشته باشد در پنج سال آینده کشور در جریان علمی با ضرر روبرو می شود. 

وی تصریح کرد:  تمهیداتی لازم باید برای بازگشایی دانشگاه‌ها انجام شود تا با مشکلات کمتری در سال تحصیلی جدید روبرو باشیم. 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های زیادی در استان کرمان وجود دارد گفت: باید توافق نامه جدی بین وزیر علوم و صمت منعقد شود تا از ظرفیت های درون هر استان برای ارتباط بیشتر علم و صنعت استفاده کرد تا ارتباط تنگاتنگی بین صنعت و دانشگاه از این طریق فراهم شود. 

وی خاطرنشان کرد: همه دانشگاه های استان با مشکلات خوابگاهی روبرو هستند که انتظار داریم این مهم بررسی شود تا نگرانی دانشجویان کمتر شود.  

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه دانشگاه باید به سمت صنعت بروند افزود: در حال حاضر دانشگاه در این حوزه شرایط مطلوبی دارد. 

حسین اکبری فرد با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مس کشور در کرمان است افزود: طی جلسه با شرکت ملی مس مقرر شد تا تفاهم نامه ای منعقد شود که با این مهم ما می توانیم قطب صنعت در استان کرمان باشیم. 

وی ادامه داد: ۲ نفر از مدیران صنایع را به عنوان مشاور در حوزه صنعت و دانشگاه انتخاب شد.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد:  استان کرمان نیازمند دومین پارک علم و فناوری در کشور است.




نماینده کرمان و راور: قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان با شرکت ملی مس منعقد می شود

منبع: ایرنـا
? نماینده کرمان و راور: قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان با شرکت ملی مس منعقد می شود