نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس خواستار تشکیل ادارات کل در این منطقه شد

فت فتو/کرمان نماینده مردم بم، فهرج، نرماشیر و ریگان در مجلس خواستار تشکیل ادارات کل در این منطقه شد. حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی امروز ۱۶ تیرماه در جلسه شورای اداری شهرستان بم با حضور استاندار کرمان اظهار کرد: بخش کشاورزی با مشکلات مختلفی از جمله  خشکیدگی خوشه خرما مواجه است که کار تحقیقاتی آن انجام […]

فت فتو/کرمان نماینده مردم بم، فهرج، نرماشیر و ریگان در مجلس خواستار تشکیل ادارات کل در این منطقه شد.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی امروز ۱۶ تیرماه در جلسه شورای اداری شهرستان بم با حضور استاندار کرمان اظهار کرد: بخش کشاورزی با مشکلات مختلفی از جمله  خشکیدگی خوشه خرما مواجه است که کار تحقیقاتی آن انجام شده و اعتباراتی برای مطالعات آفت ها و آسیبهایی که نخیلات را تهدید می کند، گذاشته شده است .

وی افزود: آنچه امروز شاهد آن هستیم خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران برای این منطقه است، البته محرومیت هایی در شرق استان کرمان هنوز وجود دارد .

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: راهکارهای برون رفت از مشکلات هم وجود دارد و یکی از مسایل مهم منطقه بحث خشکسالی و کمبود آب است که دو برنامه یکی انتقال آب از دریا و تقویت سفره های زیرزمینی باید حتما پیگیری شود.

وی افزود: شرق استان کرمان چهار شهرستان دارد اما ظرفیت ارتقای چهار شهرستان دیگر را هم داراست که برخی از زیرساخت های آن انجام شده و برخی با سرعت بیشتری باید انجام شود.

غضنفرآبادی به مجموعه ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: شرق استان از ظرفیت بزرگ خودرو سازی برخوردار است  و برای دولت زشت است که یک اداره کل صنعت و معدن و تجارت نداشته باشیم و این یک نقص است .

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: آثار باستانی زیادی همچون ریگ های یلان و کلوت های فهرج  و قلعه ها  و چشم اندازهای بسیار زیبایی در منطقه داریم  و مهم تر از همه ارگ قدیم بزرگترین بنای خشتی جهان که آثار بی نظیری در دنیا هستند و این مجموعه معطل مانده و شرق استان کرمان نیاز به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری دارد.

وی افزود: در زلزله ما زخم عمیقی بر دلمان نشست و بیش از ۳۵ هزار پرستو پرکشیدند اما عزیزانی هستند که از زمان زلزله رنج می برند و معلولیت و مشکلاتی دارند که در سنوات قبل،  بحث اداره کل بهزیستی مطرح شد و نیاز این شهرستان است.




نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس خواستار تشکیل ادارات کل در این منطقه شد

منبع: ایـسنا
? نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس خواستار تشکیل ادارات کل در این منطقه شد