نماینده مجلس: اقتصاد گردشگری کرمان نیازمند بازنگری است

کرمان – فت فتو – رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد گردشگری استان کرمان نیازمند بازنگری است و اقدامات دولت برای احیای گردشگری قابل تقدیر است. به گزارش فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز گردشگری در محل اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به […]

کرمان – فت فتو – رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد گردشگری استان کرمان نیازمند بازنگری است و اقدامات دولت برای احیای گردشگری قابل تقدیر است.

به گزارش فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز گردشگری در محل اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه اول واکسیناسیون کشور علیه کروناست افزود: ۶۵ درصد جامعه هدف واکسینه شدند و پیش بینی می کنیم به عنوان نخستین استان به ۹۰ درصد برسیم و سپس وارد هوشمند سازی شویم و در این زمینه ارائه خدمات گردشگری نیز به واکسیناسیون وابسته می شود.

وی اظهارداشت: کشور در حال آماده شدن است که تا ۲ ماه آینده خود را به یک سطح ایمنی در مقابله با کرونا برساند و مسیر حرکتمان با اجرای کامل واکسیناسیون ویژه می شود.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از واکسیناسیون از اواخر امسال بازگشت به شرایط قبل را در گردشگری شاهد خواهیم بود که ظرفیت های قبل احیا می شود اما نیاز به اصلاح ساختار در اقتصاد گردشگری داریم.

سهم اقتصاد کرمان از گردشگری پایین تر از میانگین کشور

وی اضافه کرد: در وضعیت فعلی صنعت گردشگری سهمی اندک در اقتصاد کشور دارد در حالی که سهم برخی کشورها تا ۱۵ درصد است؛ در کشور ما هدفگذاری ۶ درصد بوده اما اکنون معادل یک دوم آن محقق شده است.

پورابراهیمی گفت: استان کرمان با وجود ظرفیت ها و جاذبه ها سهمی کمتر از میانگین کشور دارد زیرا حجم فعالیت های دیگر اقتصادی استان بیشتر است.

وی بیان داشت: سیاستگذاری دولت و عملیات بخش خصوصی می تواند به گردشگری استان کمک کند اما دولت منابع و امکان کار در حوزه عملیاتی را ندارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: باید ابتدا به زیرساخت ها توجه کرد و ظرفیت های خوبی برای تکمیل آن در استان وجود دارد لذا باید ابتدا هدفگذاری سپس با رویکردی جدید هدفمان را محقق کنیم.

بارگاه سردار دل ها مسیر حرکت گردشگری کرمان را متحول‌کرد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت بارگاه شهید سلیمانی گفت: شهادت سردار دل ها گردشگری مقاومت در استان کرمان ایجاد کرده که می تواند تمامی فضای استان را تحت تاثیر قرار دهد؛ در شرایط محدودیت های کرونا از حدود ۶۰ کشور از مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی بازدید کردند و در صورتی که شرایط عادی تر شود این بارگاه مسیر حرکت ما را متفاوت می کند.

وی‌ ادامه‌داد: کرمان می تواند به برند گردشگری دنیا تبدیل شود در صورتی که از این فضای استان استفاده کنیم.

پورابراهیمی افزود: کرمان رتبه نخست ثبت جهانی آثار را در کشور با هفت اثر دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت گلزار شهدا در کرمان نیازمند تحول است تاکید کرد: بایدساختاری در کنار مجموعه ای با تمامی ظرفیت ها در این منطقه تعریف شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: پروژه هتل بام کرمان در کوه‌های صاحب الزمان باید انجام شود و توسعه یابد زیرا نزدیکی به گلزار شهدا بر ضرورت آن می افزاید؛ در دوران کرونا ساخت زیرساخت عقب مانده که نیازمند رویکرد ملی و استانی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری در دنیا علاقه مند به سرمایه گذاری در بارگاه سردار دل ها هستند و باید بخش های گردشگری را در قالب یک ساختار در این منطقه توسط میراث فرهنگی تعریف کنیم.

وی عنوان کرد: ۱۲ هزار شغل از محل گردش مالی شرکت های بزرگ با نرخ چهار درصد در حوزه استان عملیاتی کردیم که این اعتبارات می تواند در بخش گردشگری نیز اتفاق بیفتد.

پورابراهیمی با اشاره به ضرورت برگزاری نشستی با وزیر میراث فرهنگی، خطاب به مسئولان متولی در کرمان گفت: آخرین وضعیت مجموعه های گردشگری که در مالیات و بیمه دچار آسیب شدند را به ما بدهید تا پیگیری کنیم.

وی تاکید کرد: مراکز اقامتی در حوزه گردشگری مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را به دلیل اهمیت در قانون معاف کردیم که از سال آینده برای مراکز اقامتی تا هتل های سه ستاره اعمال می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: این فعالیت در کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شد و پیش رفت.

به گزارش فت فتو، در این مراسم از فعالان بخش های مختلف گردشگری استان کرمان تجلیل به عمل آمد.




نماینده مجلس: اقتصاد گردشگری کرمان نیازمند بازنگری است

منبع:ایرنـا
? نماینده مجلس: اقتصاد گردشگری کرمان نیازمند بازنگری است