نماینده رفسنجان و انار در مجلس: تحقق شعار سال نیازمند تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است

کرمان – فت فتو – نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علوم و فنون دانشگاهی در صنعت و تولید حضور ندارد و در صنایع نیز تولید، مبتنی بر نتایج و دستاوردهای علمی و دانشگاهی نیست گفت: برای تحقق شعار امسال در وهله نخست تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه […]

کرمان – فت فتو – نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علوم و فنون دانشگاهی در صنعت و تولید حضور ندارد و در صنایع نیز تولید، مبتنی بر نتایج و دستاوردهای علمی و دانشگاهی نیست گفت: برای تحقق شعار امسال در وهله نخست تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضروری است.

حجت الاسلام حسین جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: چند سالی است نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری حول محور تولید و رونق اقتصادی با قیود مختلف است و امسال نیز ایشان تأکید بر رونق تولید با استفاده از حوزه شرکت های دانش بنیان دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارهای صنعت و تولید هنوز سنتی و به روش قدیمی انجام می شود تصریح کرد: به طور مثال شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی حضور ندارند و ۴.۵ درصد از شرکت های دانش بنیان در این حوزه مستقر و از علم و دانش و تکنولوژی روز استفاده می کنند که این درصد بسیار کم و ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه علم، دانش و فناوری باید در زمینه های کاشت، داشت و برداشت وارد شود و تجهیزات، ماشین آلات کشاورزی و آبیاری نوین به علم روز و تکنولوژی دانش بنیان مجهز شود گفت: رموز و علوم شرکت های دانش بنیان می تواند در تولید انبوه در محصولات کشاورزی و در نتیجه خوش درخشیدن صادرات موثر باشد.

حجت الاسلام جلالی بیان کرد: با کمک شرکت های دانش بنیان باید نیازهای فناورانه در حوزه ماشین آلات، مکانیزاسیون و تجهیزات کشاورزی شناسایی شود و به حل این نیازها پرداخته شود.

وی گفت: در حال حاضر آبیاری باغات کشاورزی، هرس کردن درختان و برداشت محصول به صورت سنتی و قدیمی انجام می شود، حتی در زمینه آبیاری نوین نیز پیشرفت آنچنانی به دست نیامده است.

وی تأکید کرد: بنابراین باید تولید را مبتنی بر محصولات و ایده های شرکت های دانش بنیان به انبوه برسانیم، اما زمانی شرکت های دانش بنیان حضور داشته باشند صادرات کالاهای ایرانی ارزش پیدا می کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در کنار حضور شرکت های دانش بنیان در تولید، باید به اشتغالزایی و جذب نیرو نیز اندیشید.

وی افزود: اگر چه تولید به معنای عام مطلوب است اما اگر تولید بر مبنای استفاده از دستگاه های بروز باشد و نیروی انسانی بکار نرود شعار امسال که ” دانش بنیان، اشتغال و کارآفرینی ” است محقق نمی شود لذا برخی واحدهای تولیدی در ایران با سرمایه گذاری هنگفت امّا اشتغالزایی ایجاد نمی کنند.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری در شعار امسال بر اشتغال و کارآفرینی است لذا تولیدی که بر مبنای جذب نیروهای مستعد در رشته های مختلف باشد موثر است.

وی گفت: جوانان بسیاری در رشته های مختلف اعم از کشاورزی، صنایع مختلف، معماری، طراحی و غیره فارغ التحصیل شدند که اگر آن ها را به کار بگیریم، می توان گفت در کنار ورود شرکت های دانش بنیان و جذب نیروهای جوان تحصیلکرده به تولید مدرن و در نتیجه صادرات مدرن دست یافته ایم.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان واقع شده است.




نماینده رفسنجان و انار در مجلس: تحقق شعار سال نیازمند تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است

منبع: ایرنـا
? نماینده رفسنجان و انار در مجلس: تحقق شعار سال نیازمند تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است