نماینده رفسنجان در مجلس: پسته‌کاران خسارت دیده نیازمند کمک بلاعوض هستند

کرمان-فت فتو- نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی میزان خسارت سرمازدگی به پسته کاران این دو شهرستان را حدود پنج هزار میلیارد تومان برآورد و تاکید کرد که دولت باید در زمینه کمک بلاعوض نیز ورود کند. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم رفسنجان و انار […]

کرمان-فت فتو- نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی میزان خسارت سرمازدگی به پسته کاران این دو شهرستان را حدود پنج هزار میلیارد تومان برآورد و تاکید کرد که دولت باید در زمینه کمک بلاعوض نیز ورود کند.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حسین جلالی بیان کرد: در دیداری که روز گذشته با وزیر جهاد کشاورزی داشتم در خصوص میزان وسعت سرمازدگی به کشاورزی پسته رفسنجان و انار و نیز راهکارهای جبران خسارت گفت و گوهایی انجام شد.

وی افزود:براساس برآوردها سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از خسارت ها مربوط به درختان پسته رفسنجان و  هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز مربوط به محصول پسته شهرستان انار است.

جلالی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار هکتار از باغ های پسته رفسنجان و ۱۲ هزار هکتار از باغ های پسته در شهرستان انار گرفتار این سرمازدگی شدند افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم شهرستان ‌های رفسنجان و انار از این بخش امرار معاش می کنند که با وجود این وضعیت، کاهش اشتغال در بخش کشاورزی را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: امروز جلسه‌ای با نمایندگان شهرستان‌هایی که محصول پسته دارند از جمله نمایندگان رفسنجان، زرند، سیرجان و کرمان و دست اندرکاران امر کشاورزی از جمله جهاد کشاورزی، بیمه مرکزی و بانک کشاورزی در مجلس برگزار شد تا در این خصوص راهکارهای موثر ارایه شود.

جلالی تصریح کرد: همچنین طی دیداری که روز گذشته با وزیر جهاد کشاورزی داشتم وزیر جهاد کشاورزی هم قول مساعد داد تا هفته آینده کارشناس بیمه را به استان کرمان بفرستد و میزان خسارت ها ارزیابی شود.

وی اظهارداشت: ضرورت دارد وزارت جهاد کشاورزی برای کشاورزانی که چند سال متضرر شده‌اند و امسال هم خسارت دیده‌اند، تدابیری بیاندیشد.

جلالی استمهال وام‌های کشاورزی و پرداخت بیمه خسارت کشاورزان را دو موضوع اضطراری برای کشاورزان برشمرد و گفت: این مهم باید هرچه سریع‌تر و با نظر مساعد انجام شود و در خصوص کمک بلاعوض نیز دولت باید ورود کند که پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش فت فتو سطح زیرکشت پسته در رفسنجان ۸۰ هزار هکتار و در شهرستان انار افزون بر ۱۸ هزار هکتار اعلام شده است.

شهرستان های انار و رفسنجان در شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




نماینده رفسنجان در مجلس: پسته‌کاران خسارت دیده نیازمند کمک بلاعوض هستند

منبع: ایرنـا
? نماینده رفسنجان در مجلس: پسته‌کاران خسارت دیده نیازمند کمک بلاعوض هستند