نمایش دیدنی تعزیه در ده‌زیار

فردای کرمان – محمد لطیف‌کار*: تعزیه طفلان مسلم را شب گذشته در جریان برگزاری نهمین سوگوارۀ ملی تعزیه که با میزبانی روستای ده‌زیار در حال برگزاری است،تماشا کردم و از کیفیت برگزاری مراسم و اجرای غرورآفرین آن در یک روستا از کرمان لذت بردم. اجرایی خوب برای مهمانی چشم‌ها،گوش‌ها و دل‌ها.  روستای ده‌زیار در طول […]

فردای کرمان – محمد لطیف‌کار*: تعزیه طفلان مسلم را شب گذشته در جریان برگزاری نهمین سوگوارۀ ملی تعزیه که با میزبانی روستای ده‌زیار در حال برگزاری است،تماشا کردم و از کیفیت برگزاری مراسم و اجرای غرورآفرین آن در یک روستا از کرمان لذت بردم. اجرایی خوب برای مهمانی چشم‌ها،گوش‌ها و دل‌ها.

 روستای ده‌زیار در طول دهۀ گذشته به مرور به یک برند در اجرای نمایش آیینی و مذهبی تعزیه تبدیل شده و طبیعتا این برنامه نام این روستا را در سطح کشور پرآوازه کرده است.

 تلاش اثرگذار دوست و همکار رسانه‌ای و ارجمندم آقای ثارالله انکوتی را در بازیگری و مدیریت این برنامۀ فرهنگی،به همراه مجموعۀ وسیعی که با او همکاری دارند،ارج می‌گذارم. امیدوارم این کار که با رنج و هزینۀ زیادی حاصل می‌شود در سال‌ها و دهه‌های آینده همچنان و با رونق بیشتر برگزار شود.

دوستان و علاقه‌مندان به هنر نمایش و تعزیه حیف است این فرصت را از دست بدهند. این سوگواره هر شب تا چهاردهم خرداد ادامه دارد.

از مراسم عکس هم گرفتم که چند نمونه را در این‌جا به یادگار می‌گذارم.

+ امروز سه‌شنبه دهم خردادماه هزار و چهارصد و یک.

 

*مدیرمسئول و سردبیر فت فتو




نمایش دیدنی تعزیه در ده‌زیار

منبع:خبر کرمان
?

نمایش دیدنی تعزیه در ده‌زیار

:اخبار استان کرمانفرهنگ