نمایشگاه لباس‌های بومی و سنتی درکرمان برگزار می‌شود

نذیر کرمان/کرمان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: با همکاری هنرمندان صنایع‌دستی نمایشگاه لباس‌های بومی و سنتی در کرمان برگزار می‌شود. سعید شاهرخی ۱۵ آبان ماه در نشست با رئیس اتحادیه صنف فرش دستباف، مس و صنایع‌دستی، مدیرعامل اتحادیه‌ شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی، رئیس انجمن صنایع‌دستی کرمان و تعدادی از هنرمندان صنایع دستی […]

نذیر کرمان/کرمان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: با همکاری هنرمندان صنایع‌دستی نمایشگاه لباس‌های بومی و سنتی در کرمان برگزار می‌شود.

سعید شاهرخی ۱۵ آبان ماه در نشست با رئیس اتحادیه صنف فرش دستباف، مس و صنایع‌دستی، مدیرعامل اتحادیه‌ شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی، رئیس انجمن صنایع‌دستی کرمان و تعدادی از هنرمندان صنایع دستی این استان با اشاره به اینکه نمایشگاه و جشنواره‌های صنایع‌دستی در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان قرار گرفته، اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه لباس‌های بومی و سنتی، شناخت لباس‌هاس سنتی و تزئینات روی آن به منظور پاسداشت و حفظ آداب و سنن مردم هر منطقه و انتقال آن به نسل جدید است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان کرمان از اقوام مختلف و تنوع فرهنگی بالایی نیز بهره می‌برد، برگزاری جشنواره اقوام می‌تواند به معرفی فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم اقوام گوناگون استان کمک کند که برگزاری این جشنواره در تقویم جشنواره‌ها گنجانده شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: هفتمین داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی در نیمه دوم آذرماه امسال در شیراز برگزار می‌شود و از همه هنرمندان می‌خواهیم تا در این داوری شرکت کنند.

شاهرخی به تعمیر و تجهیز پنج خانه خلاق صنایع‌دستی استان کرمان اشاره کرد و گفت: خانه‌های خلاق صنایع‌دستی به تدریج ایده‌های خلاقانه را به بلوغ می‌رسانند که در این زمینه داشته‌های فرهنگی و هنری موجود استان مانند اساتید و هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی می‌توانند کمک‌رسان باشند تا رونق و توسعه صنایع‌دستی را شاهد باشیم.

سرپرست اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اینکه کارگاه آموزش صنایع‌دستی تا یک ماه آینده در هوتک کرمان افتتاح می‌شود، افزود: در این کارگاه تعداد زیادی از هنرجویان می‌توانند آموزش ببینند و احیاء برخی از رشته‌ها را در این کارگاه رقم بزنیم.

وی در ادامه با اشاره به تاکید استاندار کرمان مبنی بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نباید هدیه‌ای به غیر از صنایع‌دستی را برای اهدا در مناسبت‌ها و مراسم‌های مختلف در نظر بگیرند، بیان کرد: این طرح باید همچنان ادامه داشته باشد و اینکه این هدایا فقط از محصولات صنایع‌دستی استان کرمان نیز باشد، باید اجرا شود.

شاهرخی به صادرات صنایع‌دستی از مرکز استان کرمان اشاره کرد و گفت: برای این موضوع که یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی هنرمندان صنایع‌دستی است و همچنین چالش‌های دیگر آنها را به زودی در نشستی که با مدیران مرتبط خواهیم داشت، چاره‌اندیشی می‌کنیم.

انتهای پیام




نمایشگاه لباس‌های بومی و سنتی درکرمان برگزار می‌شود

منبع: ایـسنا
? نمایشگاه لباس‌های بومی و سنتی درکرمان برگزار می‌شود