نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در کرمان گشایش یافت

نمایشگاه دستاوردهای علمی انقلاب که ما حصل طرح‌های نخبگانی در سال گذشته استان بوده است، افتتاح شد و در معرض دید دانش‌آموزان دختر قرار گرفت. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛  شامگاه امروز نمایشگاه دستاوردهای علمی انقلاب که ما حصل طرح‌های نخبگانی در سال گذشته استان بوده است،افتتاح شد و در معرض دید دانش‌آموزان دختر […]

نمایشگاه دستاوردهای علمی انقلاب که ما حصل طرح‌های نخبگانی در سال گذشته استان بوده است، افتتاح شد و در معرض دید دانش‌آموزان دختر قرار گرفت.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛  شامگاه امروز نمایشگاه دستاوردهای علمی انقلاب که ما حصل طرح‌های نخبگانی در سال گذشته استان بوده است،افتتاح شد و در معرض دید دانش‌آموزان دختر استان کرمان قرار گرفت.

این نمایشگاه واقع در حسینیه ثارالله کرمان است که با ۱۴ غرفه به  روایت دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازد و در زمینه های علوم، کشاورزی، نانو، هسته‌ا، هوا وفضا، و.. غیره  مراحل رشد و پیشرفت هر محصول را برای دانش آموزان بیان خواهد کرد.

طبق گفته برخی از غرفه‌داران هدف از برگزاری نمایشگاه جهاد تبیین مقام معظم رهبری، امید آفرینی و آشنایی نسل جوان با پیشرفت های انجام شده کشور توسط متخصصان، دانشمندان و سایر اقشار است.

نمایشگاه روایت دستاوردهای انقلاب اسلامی از امروز ۱۷ اردیبهشت آغاز به کار کرده است و تا ۲۴ اردیبهشت ادامه دارد و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در حسینیه ثارالله میزبان بازدید کنندگان خواهد بود.

شایان ذکر است که بازدید از این نمایشگاه فعلا برای دختران دانش‌آموز و مدارس پیش‌بینی شده است و تصمیم داریم اگر شرایط فراهم باشد نمایشگاه را در سطح عمومی نیز برگزار کنیم.

 

یکی از غرفه هایی که در این نمایشگاه چشم‌نواز است غرفه هوا و فضا است که جذابیت خاصی با ماکت‌های هواپیمایی که در غرفه چیده بود به فضای نمایشگاه داده بود.

یکی از مسئولان این غرفه که از سوی شرکت دانش‌بنیان ویرا ژرف حاضر شده بودند در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آمان عنوان کرد: ما تنها مجموعه داده کاوی سطح یک را در کرمان داریم  و در زمینه کلیه خدمات پهپادی، برداشت و پردازش تصاویر سنجش از راه دور با بکارگیری روش‌های نوین هوش مصنوعی و با هدف هوشمندسازی فعالیت‌های مختلف در صنعت گام بر‌می‌داریم.



دیگر غرفه موردتوجه متخصصان سلول‌های بنیادین بودند که در خصوص سلامتی فرزندان از سن کودکی فعالیت داشتند و از طریق دندان‌شیری هر کودک نسبت به ساخت سلول‌های بنیادین مقاوم برای وی و ذخیره سازی آن برای آینده تلاش می‌کردند.

این متخصصان مدعی بودند که دندان شیری بهترین منبع تامین سلول‌های بنیادین هستند که حداقل ۵ نوع سلول مهم و مورد نیاز بدن را در خود جای داده‌ است که می‌توان با جداسازی و نگهداری آن در محیط  آزمایشگاهی سلامتی افراد را در آینده تضمین کند.


از جذابیت دستاوردهای این نمایشگاه حضور واحدهای‌ فناور تولید بذرهای گیاهی بود که می توانست سبب رشد و تولید محصول در عرصه زراعی و باغی گردد در این نمایشگاه بذرها نیز به نمایش گذاشته شده بودند و این غرفه زیر نظر مرکز تحقیقات دانشگاه باهنر کرمان بود.

مقرکتاب استان نیز در این نمایشگاه حاضر بود و عملا برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با مسئولان استان به مباحثه و گفتگو نشسته بود که البته مشکلاتی نیز در عرصه این مسیر داشتند که با حمایت معاون سیاسی استاندار و ارشاد استان وعده حل شدن آن داده شد.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در کرمان گشایش یافت

منبع:آرمـان
? نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در کرمان گشایش یافت