نماز فعل مکلّف و مهمترین فرع است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: فروع دین فِعل مکلّف است و نماز فعل مکلّفی است که در فروع دین مهمترین فرع است.  به گزارش سرویس فرهنگ پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در نهمین اجلاس استانی نماز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: از کودکی که […]

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: فروع دین فِعل مکلّف است و نماز فعل مکلّفی است که در فروع دین مهمترین فرع است. 

به گزارش سرویس فرهنگ پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در نهمین اجلاس استانی نماز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: از کودکی که با معارف دینی آشنا می‌شوبم، از طرف خانواده به ما یاد داده می‌شود که دین اصول و فروعی دارد که هم از اصول و هم  از فروع بخشی را به ما می آموزند.

 وی عنوان کرد: اما فرق اصل و فرع چیست و در اصول و فروع دین مهمتربن فرع و اصل کدام است و این امری است که کمتر به ان پرداخته می‌شود ضمن اینکه اصول اعتقاد و فروع عمل است و فرق دقیق‌تر این است که اصول یا اسم خداست و یا فِعل خدا است.
 
نماینده ولی فقیه تأکید کرد: فروع دین فِعل مکلّف است برخی مطرح می‌کنند که فروع با این اهمیت در اصول نیست  که باید گفت نماز فعل مکلّف است و در فروع مهمترین فرع است. 

حجت‌الاسلام علیدادی ادامه داد:  هر چیزی وجه و سیمایی دارد که وجه دین اسلام، نماز است اگر می‌خواهی دینداری شما  را همه بفهمند باید اهل صلاه باشید و در ذیل این امر آمده که پیشانی نماز تکبیر است و بینی نماز تسلیم است. 

وی اذعان کرد: پیامبرخاتم  به ما نماز را  یاد داده‌ است و کیفیت نماز را پیامبر اسلام  آموزش داده است  این امری است که  در قرآن نیامده است.
 
نماینده ولی‌فقیه در کرمان افزود: تکبیر پیشانی نماز است و نمازی که خودش  وجهه دین‌داری است و پیشانی آن تکبیر است، این نماز دو کار اساسی را در وجود ما انجام می‌دهد نماز جنبه اثباتی دارد و در فلسفه‌های نماز آمده که نماز توجه را به خدا زیاد می‌کند، انسان را آلودگی‌ها شستشو می‌دهد، مقرب و موعد است، مبعد است و از چیزهایی مانند پلیدی و پلشتی‌ها انسان را دور می‌کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی در پایان خاطر نشان کرد: هرچیزی عنفی دارد و عنف نماز تکبیر است و باز دارنده از منکر است،  اما در روایات است که در آخرالزمان گروهی خواهند آمد که دو تا کار انجام می‌دهند نماز را ضایع می‌کنند و از شهوات تبعیت می‌کنند. 

انتهای خبر/ طهماسبی
 




نماز فعل مکلّف و مهمترین فرع است

منبع:آرمـان
? نماز فعل مکلّف و مهمترین فرع است