نقش فرودگاه‌های اقماری در نجات یک شهر در زمان بحران

فرودگاه‌های اقماری اگر ۵۰ سال هم هیچ خدماتی ندهد، اما با یک باند و یک برج پرتابل و امکانات اولیه می‌توانند یک شهر را از بحران نجات دهند؛ همانطور که در زلزله بم این اتفاق رخ داد. به گزارش فت فتو، محسن اسماعیلی مدیرکل وقت فرودگاه‌های استان کرمان در نشست بازخوانی مدیریت بحران زلزله بم […]

فرودگاه‌های اقماری اگر ۵۰ سال هم هیچ خدماتی ندهد، اما با یک باند و یک برج پرتابل و امکانات اولیه می‌توانند یک شهر را از بحران نجات دهند؛ همانطور که در زلزله بم این اتفاق رخ داد.

به گزارش فت فتو، محسن اسماعیلی مدیرکل وقت فرودگاه‌های استان کرمان در نشست بازخوانی مدیریت بحران زلزله بم با بیان این مطلب روایت خود از لحظه زلزله و اقدامات پس از آن برای انتقال مجروحین و متخصصین در فرودگاه بیان و گفت: در ۲۴ ساعت اولیه حدود ۴۴۰ هواپیما از این فرودگاه پرواز کرد؛ یعنی هر سه دقیقه یک پرواز بود، ۴۵۴۵ پرواز در ۱۵ روز که آسمان ایران اپن اسکای بود انجام گرفت، سیستم روشنایی باند فرودگاه برای پرواز در شب فعال شد، هواپیماهای ایرباس ماهان در فرودگاهی که امکانات آن را نداشت فرود آمدند، در پارکینگ فرودگاه که برای پارک چهار هواپیما تعبیه شده بود، ۱۹ هواپیما پارک شد و سوختگیری هواپیماهای خارجی در فرودگاه رایگان شد.

وی به کمک‌های کشورهای خارجی  از کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: این کمک‌ها باید به‌درستی هدایت و مدیریت شود تا آن چه که آسیب‌دیدگان نیاز دارند به دستشان برسد، برای مثال بخاری‌های چوبسوز به درد مردم بم نخورد اما دستگاه‌ آب شیرین‌کن و کمک به بازسازی قنوات بم از کمک‌های حائز اهمیت بود.

به گفته وی فرودگاه‌های اقماری اگر ۵۰ سال هم هیچ خدماتی ندهد، اما با یک باند و یک برج پرتابل و امکانات اولیه می‌توانند یک شهر را از بحران نجات دهند؛ همانطور که در بم این اتفاق رخ داد.

وی بر ضرورت ثبت تجارب و تصمیمات لحظه‌ای در مواقع بروز بحران، پیش‌بینی مکان امن برای اسکان مردم در شهرهای بزرگ، تولید ۵۰۰۰ مسکن پیش‌ساخته آماده در تمام شهرها در مواقع بحران و حضور افراد باتجربه در مدیریت بحران تأکید کرد.

انتهای پیام

[ad_1]

[ad_2]

نقش فرودگاه‌های اقماری در نجات یک شهر در زمان بحران

منبع: ایـسنا
? نقش فرودگاه‌های اقماری در نجات یک شهر در زمان بحران