نقش بی‌نظیر شهید قرنی در جلوگیری از تجزیه کشور در سال اول انقلاب

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق کشور گفت: شهید قرنی در جلوگیری از تجزیه کشور در سال اول انقلاب نقش بسیار بی‌نظیر و برجسته داشت. به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ امیر غلامعلیان پیش از ظهر امروز در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان در یادواره اولین شهید انقلاب اسلامی ایران سپهبد شهید محمد ولی […]

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق کشور گفت: شهید قرنی در جلوگیری از تجزیه کشور در سال اول انقلاب نقش بسیار بی‌نظیر و برجسته داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ امیر غلامعلیان پیش از ظهر امروز در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان در یادواره اولین شهید انقلاب اسلامی ایران سپهبد شهید محمد ولی قرنی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله جهاد تبیین گفت: مقام معظم رهبری، بارها در عرصه شفاف‌سازی و بیان واقعیت‌های انقلاب اسلامی و آن‌چه که به ایران گذشته تاکید دارند و این مهم را فریضه فوری در برابر جنگ ترکیبی دشمن بیان کرده‌اند.

 
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق کشور ادامه داد: بسیاری از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران شاید در اذهان جوانان ما اثری نداشته باشد، شهیدانی همچون شهید غلامعلی بایندور، شهید منفرد، شهید آبشناسان و دیگر شهدا، بنابراین قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق کشور بنا دارد در راستای شفاف‌سازی اقدامات و فعالیت‌های این شهدا گرانقدر مراسمات و یادواره‌هایی برگزار کند.
 
وی تصریح کرد: شهید قرنی، یکی از شهدای مظلوم ارتش جمهوری اسلامی است، شهیدی که در بسیاری از اوصاف جزو اولین‌هاست؛ افتخار داریم که ایشان اولین رییس ستاد مشترک ارتش بودند که بلافتصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۳ بهمن ماه با حکم امام خمینی(ره) در این پست فعالیت کردند.
 
امیر غلامعلیان افزود: شهید سید محمد‌ولی قرنی اولین شهید ترور در انقلاب اسلامی است، ایشان اولین شخصیتی است که محل دفنش را امام خمینی(ره) تعیین کردند؛ شهید قرنی در جلوگیری از تجزیه کشور در سال اول انقلاب نقش بسیار بی‌نظیر و برجسته داشت.
 
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق کشور اظهار کرد: شهید قرنی 
سال‌ها در انقلاب نقش مبارزاتی داشت، حضور در دو مرحله کودتا در رژیم شاه از جمله سوابق مبارزاتی شهید است، شهید قرنی ارتباط گسترده با بدنه انقلاب و شخص امام راحل داشت و وی منشا خدمات گسترده برای انقلاب اسلامی است.
 
وی ابراز کرد: زمانی که شهید قرنی، مسئول رکن دوم ارتش بود در سال اول انقلاب، توطئه‌ها و فتنه‌های علیه انقلاب را تشخیص داد و مخالفین انقلاب زمانی که حضور شهید قرنی را در بدنه ارتش بر نتابیدند و وی را به شهادت رساندند.
 
امیر غلامعلیان با بیان این‌که شهید قرنی مشاوره بسیار امین و برجسته برای امام راحل در دوران ابتدایی انقلاب بود، خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی‌های شخصیتی وی می‌توان به ساده زیستی و شیفته قدرت نبودن اشاره داشت، شهید قرنی لباس سربازی خود را با هیچ چیز عوض نکرد و در فقر مطلق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
انتهای خبر/م 




نقش بی‌نظیر شهید قرنی در جلوگیری از تجزیه کشور در سال اول انقلاب

منبع:آرمـان
? نقش بی‌نظیر شهید قرنی در جلوگیری از تجزیه کشور در سال اول انقلاب