نقش اساتید بسیجی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حساس است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: نقش اساتید بسیجی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسیار پررنگ و حساس است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در رابطه با روز بسیج اساتید گفت: در سال ۱۳۸۰ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۳۱ خرداد روز […]


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: نقش اساتید بسیجی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسیار پررنگ و حساس است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در رابطه با روز بسیج اساتید گفت: در سال ۱۳۸۰ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۳۱ خرداد روز بسیج اساتید نام گرفت که برگرفته از روز شهادت یک عارف زمانه و شاگرد مکتب حضرت امام، شهید مصطفی چمران است که هم از نظر علمی و هم از نظر عرفانی، نظامی، اخلاقی و سیاسی یک انسان بی‌نظیر در انقلاب اسلامی است.

وی گفت: هدف از تشکیل بسیج اساتید، تحقّق آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقّق دانشگاه اسلامی و اشاعه تفکر بسیجی دردانشگاه‌ها بوده است.

جعفری افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در پیام خود به مناسبت روز بسیج اساتید در سال ۱۴۰۱ فرمودند «فعالیت استاد بسیجی تنها تعلیم نیست»، پیشرفت علمی، نوآوری در ماهیت دانش و زبان آن، آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی، همت گماشتن به دوگانه‌ فراگیری تازه‌‌های علمی و اجتهاد و تولید علم و وظائف دیگری از این قبیل نیز در زمره‌ی مسئولیت‌های اساتید است.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، کمک به ایجاد زمینه مناسب برای تلاش‌های علمی و پژوهشی، ارتقای اندیشه و توسعه خدمت به کشور در دانشگاه‌ها و کمک به ارتقای معرفت و آگاهی دینی و تحقق وحدت حوزه و دانشگاه برخی از وضایف اساتید بسیجی هستند.

 جعفری خاطرنشان کرد: نقش اساتید بسیجی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسیار پررنگ و حساس است، همچنین تقویت جبهه جهاد علمی و چشاندن طعم شیرین خدمت به مردم توسط اساتید بسیجی می‌تواند روحیه نشاط و امید را در جامعه مخصوصا نسل جوان تقویت کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمان افزود: پیوند دانشگاه با جامعه بسیار مهم است و نباید علم و دستاوردهای اساتید محدود به دانشگاه شود و باید محصولات علمی در صنعت و جامعه استفاده شود تا مردم نتیجه این فعالیت‌ها را ببینند

وی ابراز داشت: یکی از دیگر انتظارات از اساتید بسیجی، مشارکت جدی در امر جهاد تبیین است. امروزه با توجه به جنگ ترکیبی علی‌الخصوص تبلیغات منفی که در رسانه‌های بیگانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کنیم، اساتید فرهیخته‌ی دانشگاه باید در این جهاد تبیین حضور پررنگ‌تری داشته و با ارائه‌ی پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی نسبت به امیدآفرینی در نسل جوان اقدام کنند.

 جعفری در پایان بیان کرد: دانشگاه باید با الگو قرار دادن شهید چمران، استاد نمونه و در تراز انقلاب اسلامی چون شهید چمران معرفی کند. این الگو در عرصه‌های مختلف در دانشگاه‌ها پذیرفته شده است و باید به نسل جوان هم شناسانده شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





نقش اساتید بسیجی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حساس است

منبع: فــارس
? نقش اساتید بسیجی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حساس است