نشست کمیته امور فرهنگی و اجتماعی APA در باکو پایان یافت

نذیر کرمان/کرمان نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA) که به میزبانی مجلس آذربایجان در باکو برگزار شد، به کار خود پایان داد. به گزارش گروه دریافت خبرگزاری نذیر کرمان،هیئت پارلمانی کشورمان به ریاست دکترمحمدمهدی زاهدی در این نشست با ارائه اظهارات و گزارش‌های خود به مواضع جمهوری اسلامی ایران در […]

نذیر کرمان/کرمان نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA) که به میزبانی مجلس آذربایجان در باکو برگزار شد، به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری نذیر کرمان،هیئت پارلمانی کشورمان به ریاست دکترمحمدمهدی زاهدی در این نشست با ارائه اظهارات و گزارش‌های خود به مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با محتوای این نشست پرداخت و یکی از فعال‌ترین شرکت‌کنندگان در این جلسه بود.

دکترمحمدمهدی زاهدی رئیس گروه پارلمانی کشورمان در APA، در جریان بررسی ۱۶ قطعنامه تخصصی در این کمیته با ارائه نظرات کارشناسانه و تخصصی، پیشنهادات مطرح شده توسط کشورمان را عنوان کرد که همه آنها از سوی کشورهای شرکت کننده تایید و مورد تصویب قرار گرفت. 

از جمله مهمترین پیشنهادات مطرح شده از سوی کشورمان، ارائه قطعنامه ویژه با موضوع فلسطین بود که طی آن به همه مسائل مرتبط با این کشور پرداخته شد. پیشنهاد دیگر کشورمان ارائه قطعنامه‌ای در خصوص جلوگیری از هرگونه اهانت به مقدسات تمام ادیان از جمله قرآن کریم بود.

موضوع مهم دیگری که هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داد؛ در رابطه با سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ بود و طی آن عنوان شد که این سند در مواردی همچون مسائل آموزشی و فرهنگی با اسلام در تعارض است و بر این اساس، مقرر شد در متن قطعنامه ذکر شود آن بخش‌هایی از سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ که با شریعت در تضاد است، مورد تایید نیست؛ این پیشنهادات مورد استقبال ویژه نمایندگان شرکت کننده در این نشست قرار گرفت و تصویب شد.

گفتنی است: مجالس ۱۶ کشور ایران، آذربایجان، بحرین، کامبوج، قطر، اندونزی، عراق، کویت، قزاقستان، فلسطین، پاکستان، قرقیزستان، عربستان، سوریه، تاجیکستان، تایلند و ترکیه در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام




نشست کمیته امور فرهنگی و اجتماعی APA در باکو پایان یافت

منبع: ایـسنا
? نشست کمیته امور فرهنگی و اجتماعی APA در باکو پایان یافت