نشست‌ شعر آیینی رضوی در سیرجان برگزار شد

سیرجان- نخستین نشست از سلسله نشست‌های شعر آیینی رضوی استان کرمان با عنوان «رواق رضوی» با تجلیل از برترینها در سیرجان برگزار شد. به گزارش نذیر کرمان، نخستین نشست از سلسله نشست‌های شعر آئینی رضوی در سیرجان برگزار شد که شعرخوانی، ارائه ۲ پژوهش و گفت و گوی نقادانه با موضع شعر آئینی و رضوی […]

سیرجان- نخستین نشست از سلسله نشست‌های شعر آیینی رضوی استان کرمان با عنوان «رواق رضوی» با تجلیل از برترینها در سیرجان برگزار شد.

به گزارش نذیر کرمان، نخستین نشست از سلسله نشست‌های شعر آئینی رضوی در سیرجان برگزار شد که شعرخوانی، ارائه ۲ پژوهش و گفت و گوی نقادانه با موضع شعر آئینی و رضوی و تجلیل از ۲ پیشکسوت شعر از جمله برنامه‌های این نشست ادبی بود.

رضازاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان اظهار کرد: استان کرمان خاستگاه زایش هنرمندان زیادی طی تاریخ ۹۰۰ ساله شعر کرمان در حیطه‌های مختلف بخصوص شعر و شاعری است اما آنطور که نقل شده تاریخ مکتوب و مستند شعر کرمان از نیمه دوم قرن ششم هجری آغاز شده که متأسفانه اثری از آنها به جا نمانده است.

وی افزود: اگر بخواهیم تنها به عده‌ای مفاخر این حوزه در کرمان اشاره کنیم، شاعرانی چون امیر فخرالدین مسعود کرمانی، افضل‌الدین کرمانی، اوحدالدین کرمانی، خواجوی کرمانی، عماد فقیه کرمانی، میر کرمانی، محمود منور کرمانی، شاه نعمت‌الله ولی، شیخ عبدالسلام پیامی کرمانی، میرزاعلی فایض کرمانی در گذشته و شاعرانی مانند منوچهر نیستانی، طاهره صفارزاده، احمدرضا احمدی و کیومرث منشی‌زاده، سیدمحمود توحیدی متخلص به ارفع کرمانی، محمود شاهرخی (جذبه)، حمید مظهری (اشک)، احمد اسدالهی (شعله)، غلام‌رضا کافی، محمدعلی جوشایی، حمید نیک نفس و غیره سند محکمی بر قدر بودن شعر در سرزمین کویری کرمان است.

در ادامه نیز از عزیزه احمدپور و محمدحسن زینلی ۲ پیشکسوت عرصه شعر آئینی سیرجان با اهدای لوح تجلیل شد.

در بخش پایانی این مراسم نیز فرزانه ایران، محمدرضا محمودآبادی، ابوالفضل عمادآبادی، مصطفی عبدالهی، مهدی ایران نژاد و عباس آذرسینا به قرائت اشعار خود پرداختند.

کد خبر ۵۸۸۵۸۲۴




نشست‌ شعر آیینی رضوی در سیرجان برگزار شد

منبع: مــهر
? نشست‌ شعر آیینی رضوی در سیرجان برگزار شد