نشستی با چاشنی مطالبه دانشجویی از استاندار کرمان

به بهانه شانزدهم آذر روز دانشجو، نشست دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با محمدمهدی فداکار نماینده عالی دولت در استان کرمان تحت عنوان«نشست مطالبه» برگزار شد. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ در آستانه شانزدهم آذر ماه روز دانشجو از دانشگاه شهید باهنر کرمان که از دانشگاه‌های جامع و مادر کشور محسوب […]

به بهانه شانزدهم آذر روز دانشجو، نشست دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با محمدمهدی فداکار نماینده عالی دولت در استان کرمان تحت عنوان«نشست مطالبه» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ در آستانه شانزدهم آذر ماه روز دانشجو از دانشگاه شهید باهنر کرمان که از دانشگاه‌های جامع و مادر کشور محسوب می‌شود تماس گرفتند و اطلاع دادن به‌مناسبت روز دانشجو، نشست مطالبه‌گری دانشجویان دانشگاه با حضور استاندار کرمان برگزار می‌شود و جهت پوشش مراسم دعوت کردند.

با شنیدن برگزاری این نشست آن هم با عنوان«مطالبه‌گری» خیلی خوشحال شدم؛ از این حیث که قرار است نماینده عالی دولت مردمی و انقلاب آیت‌الله رئیسی در استان کرمان پاسخگو دغدغه‌ها و مطالبات دانشجویان باشد. تالار وحدت دانشگاه، محل برگزاری نشست مطالبه‌گری بود، ساختمان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در کنار تالار مستقر است و قبل از این ساختمان، نزدیک به تالار تلویزیون شهری قرار داده‌اند. تا الار فاصله زیادی داشتم اما از دور صدای سخنرانی حاج قاسم را می‌شنیدم، که در جمعی در خصوص عملیات دوران دفاع مقدس و عنایت ویژه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را در این دوران بیان می‌کرد.

ساعت برگزاری برنامه را ۹:۰۰ صبح اطلاع‌رسانی کرده بودند، وارد تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر شدم و با همکاران رسانه‌ای حاضر در جلسه گفتگو کردم و در سالن مستقر شدم. عقربه‌های ساعت سالن از ۹:۰۰ گذشته بود اما هنوز میزبانان و میهمانان به جلسه نیامده بودند، ساعت ۹:۳۰ را نشان می‌داد که کم‌کم سالن مملو از حضور دانشجویان، مسئولان دانشگاه و استاندار کرمان با حضور همراهان وی شد.

لحظاتی سکوت بر سالن حکمفرما شد و قاری قرآن شروع به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید کرد و پس از آن مجری علت تأخیر در برگزاری مراسم را بازدید استاندار و همراهان وی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در کرمان عنوان کرد.

برنامه با اعلام مجری و دعوت از استاندار برای حضور در جایگاه آغاز شد و همچنین چهار تن از دانشجویان، به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه باهنر در جایگاه برای شروع نشست مطالبه‌گری از استاندار کرمان حضور یافتند.

در آغاز این نشست ابتدا استاندار به تشریح مسائل مختلف و ظرفیت‌های موجود پهناورترین استان کشور پرداخت. مسائلی که شاید برخی از دانشجویان حاضر در جلسه کمتر به آن‌ها توجه کرده بودند. پس از سخنان محمدمهدی فداکار، نمایندگان دانشجویان بر اساس زمان داده شده سوالات خود را مطرح و سپس استاندار، پاسخ سوالات را بیان می‌کرد. علاوه بر مطرح کردن سوالات از سوی نمایندگان دانشجویان، زمانی هم به دانشجویان حاضر در جلسه داده می‌شد تا مطالبات خود را بیان کنند.

سوالات مطرح شده توسط دانشجویان در خصوص بالا بودن نرخ بیکاری بانوان استان کرمان، مسئله عفاف و حجاب و قبح‌شکنی برخی از افراد نسبت به این مسئله، مسئولیت اجتماعی معادن استان، حضور چشمگیر اتباع بیگانه در استان، دخالت نمایندگان در انتصابات، عدم توجه به آثار تاریخی، گزینش حراستی، وضعیت موقوفات، شرایط سوخت در جنوب استان، تشکیل استان کرمان جنوبی و غیره بود که استاندار پاسخ سوالات دانشجویان مطالبه‌گر را داد.

فاطمه فلاحتی یکی از دانشجویان حاضر در این نشست در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نذیر کرمان؛ در خصوص برگزاری این نشست گفت: برای حضور در این نشست، شوقی عجیبی داشتم، از اینکه قرار بود به‌عنوان یک دانشجو، استاندار و نماینده عالی دولت در استان را از نزدیک ببینم، و از وی سوالاتم را جویا شوم، بسیار خوشحال بودم.

وی بیان کرد: استاندار با وجود کسالت و سرفه‌های پی‌در‌پی، صبورانه به تک‌تک سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

فلاحتی تأکید کرد: اگر مسئولان دغدغه‌مندی در هر حوزه‌ای داشته باشیم و آنان مشکلات را از جامعه دانشگاهی و دانشجویان جویا شوند، مطمئنا جامعه‌ای بهتر خواهیم داشت و اینگونه مشکلات راحت‌تر حل خواهد شد.

انتهای خبر/م




نشستی با چاشنی مطالبه دانشجویی از استاندار کرمان

منبع:آرمـان
? نشستی با چاشنی مطالبه دانشجویی از استاندار کرمان