نسبت به منظومه چهارگانه رهبری در خصوص انتخابات مسئولیت جدی داریم/ مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین بُعد است

مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ محسن مرادی صبح امروز در همایش منطقه‌ای آموزشی فرمانداران استان‌های کرمان، یزد و فارس در محل استانداری کرمان با بیان این‌که بعد از گذشت بیش از دو سال از فعالیت دولت در آستانه انتخابات قرار داریم، گفت: روند انتخابات را […]

مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ محسن مرادی صبح امروز در همایش منطقه‌ای آموزشی فرمانداران استان‌های کرمان، یزد و فارس در محل استانداری کرمان با بیان این‌که بعد از گذشت بیش از دو سال از فعالیت دولت در آستانه انتخابات قرار داریم، گفت: روند انتخابات را منطبق بر قانون و موازین مقام معظم رهبری در این عرصه به سرانجام می‌رسانیم.

مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور در خصوص انجام فعالیت‌ها طی دو سال گذشته از فعالیت دولت سیزدهم ابراز کرد: دولت در شرایطی تحویل گرفته شد که دچار تحریم خارجی و مهم‌تر از آن تحریم داخلی بود، به گونه‌ای که شرایط حکمرانی و فشارها بر جامعه افزایش داده شده بود؛ دولت در آن زمان کسری  ۴۵ همتی، سه هزار واحد راکد تولیدی، کمبود ۷۰ درصد کالای اساسی، تورم ۵۹ درصدی و وضعیت سرمایه اجتماعی به واسطه آن که لیبرالیسم خسته در هشت سال گذشته در مصدر حکومت قرار داشت، جامعه را تحت تاثیر قرار داده بود.

وی بیان کرد: در شرایط عنوان شده، تشکیل دولت ایثار بزرگ بود و همچنان که آیت‌الله رئیسی در شروع دولت ایثار کرد در تداوم دولت نیز این روند را ادامه داد و مهم‌ترین ویژگی که می‌توان در خصوص دولت سیزدهم گفت این است که این دولت تقوا سیاسی را مد نظر داشت.
 

تمرکز دولت بر همدلی میان قوا و دستگاه‌های حاکمیتی است

مرادی افزود: امروز دولت سیزدهم تمرکز خود را بر همدلی میان قوا و دستگاه‌های حاکمیتی قرار داده است و البته نمی‌توان ادعا کرد که ضعف‌ها برطرف شده است اما می‌توان بگوییم که آرامش سیاسی در دولت ایجاد شده است؛ امروز رشد تولید مشکلات و موتور محرکه ناترازی‌ها متوقف شده است بنابرای باید بدانیم که از کجا شروع کرده‌ایم و امروز در کجا قرار داریم.

مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با بیان این‌که رویکرد دولت خدمت و تقوا سیاسی است که این رویکرد را در انتخابات نیز باید مد نظر داشته باشیم، اظهار کرد: انتخابات را با بیانات مقام معظم و تبیینی که ایشان فرمودند، آغاز کردیم؛ معظم له به چهار مؤلفه رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت اشاره داشتند و ما نیز باید این چهار مؤلفه که یک منظومه است را به خودمان یادآوری کنیم و در سطوح برگزاری انتخابات ضمن متعهد بودن، این راهبردها را با آن منظومه تفهیم کنیم.

وی با تأکید بر این که همه ما نسبت به منظومه چهارگانه مقام معظم رهبری مسئولیت جدی داریم، ابراز کرد: باید نسبت به مشارکت مردم در انتخابات دغدغه جدی داشته باشیم و علی‌رغم وجود سیاه‌نمایی‌ها نظرسنجی در حوزه مشارکت نشان می‌دهد که مشارکت مردم مانند دوره‌های قبل خواهد بود و البته ما باید برای هرچه حداکثری کردن انتخابات هدف‌گذاری کنیم.
 

مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین بعد است

مرادی با اشاره به این‌که در حوزه انتخابات بر مشارکت حداکثری به همه اقشار بدون دسته‌بندی باید توجه کنیم و در رفتار اجرایی خودمان به این مهم توجه داشته باشیم، تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین بُعد است که به بُعد سرمایه اجتماعی برمی‌گردد و بنابراین تمام تمرکز دولت و دلسوزان نظام باید به این مهم باشد که سرمایه اجتماعی و روابط اجتماعی را در این عرصه باید تقویت کنیم.

مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی حرم امام راحل و تأکید معظم له بر دو مقوله مهم ایمان و امید اظهار کرد: ایمان و امید موتور محرکه برای حرکت و تمرکز ما در سرمایه اجتماعی باید باشد.

وی ادامه داد: برای حداکثری کردن مشارکت در انتخابات باید وظایف قانونی خود را در این عرصه مرور کنیم، در انتخابات در چهارچوب قانونی برای همه اقشار و گروه‌ها وظیفه قانونی داریم و در مقابل وظیفه قانونی در فضای سیاسی کشور دو رویکرد منفی گفتمان تحریم و گفتمان رفراندوم وجود دارد.

کسانی که امروز انتخابات ترکیه را مثال می‌زنند، به ملت ایران بدهکار هستند

مرادی افزود: برخی از جریانات داخلی صحبت از تحریم انتخابات می‌زنند و برخی از گروه‌های سیاسی بحث رفراندوم را مطرح می‌کنند در هر دو مورد هم قانون و رهبری موازین را مشخص کرده‌اند؛ در همه مقاطع موظفیم به آن چه که قانون گفته و تقویت نظام مردم سالاری دینی است که همان صندوق رأی است توجه کنیم.

مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور بیان کرد: بیش از همه چیز باید متعهد به صندوق رأی باشیم و وظبفه جهاد تبیین داریم اگر به دنبال اصلاح هستیم، مسیر صندوق رای و انتخابات است و چیزی غیر از صندوق رأی برای کنشگری وجود ندارد.

وی اظهار کرد: کسانی که امروز انتخابات ترکیه را مثال می‌زنند، به ملت ایران بدهکار هستند و در انتخابات ۸۸ مشارکت گسترده مردم را زیر سوال بردند و نه در حوزه انتخابات بلکه این افراد در حوزه تحریم‌ها نیز به مردم بدهکار هستند در اینجا ما مطالبه گر هستیم و برهان ما، برهان قاطع است.

فرمانداران باید جمع میان میز و میدان باشند

مرادی ابراز کرد: نقطه و قله‌ای که گفتمان دولت از آن جاری و ساری می‌شود از فرمانداری است و فرمانداران باید جمع میان میز و میدان باشند حضور در کف اجتماع داشته باشند و در کنار آن فرماندارانی آگاه با نگاه نخبگانی و فهم از مسائل شهرستان داشته باشد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با بیان این‌که ما در حوزه ارتباطات سیاسی با مراجع اجتماعی، احزاب، تشکل‌های صنفی و غیره هیچ حد و مرزی نخواهیم داشت و تاکید داریم در ارتباط با احزاب سیاسی از همه گروه‌ها میزبانی شود، اظهار کرد: با مردم همدلانه صحبت کنیم، در گفتگو با مردم صادقانه و همدلانه باید صحبت کنیم و  باید در خصوص زحمات و خدمات دولت را شفاف و جامع صحبت کنیم و هر جه قدر در جامعه شفاف صحبت کنیم گره‌های ذهنی مردم باز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه جدی ما به همکاری و هماهنگی با نهادهای حاکمیتی در شهرستان‌هاست و این هماهنگی و همراهی حائز اهمیت است.

انتهای خبر/م




نسبت به منظومه چهارگانه رهبری در خصوص انتخابات مسئولیت جدی داریم/ مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین بُعد است

منبع:آرمـان
? نسبت به منظومه چهارگانه رهبری در خصوص انتخابات مسئولیت جدی داریم/ مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین بُعد است