نساجی به دنبال خروج از بحران در خانه/ رقابت ۳ تیم برای جایگاه سوم

دیدارهای لیگ برتر فوتبال کشور در هفته بیستم در یک روز برگزار خواهد شد و تیم‌های تراکتور تبریز، ملوان انزلی و سپاهان برای رسیدن به رتبه سوم جدول لیگ رقابت نزدیکی را با یکدیگر خواهند داشت. به گزارش نذیر کرمان، هفته بیستم لیگ برتر در شرایطی امروز برگزار خواهد شد که همه بازی‌های تحت تأثیر […]

دیدارهای لیگ برتر فوتبال کشور در هفته بیستم در یک روز برگزار خواهد شد و تیم‌های تراکتور تبریز، ملوان انزلی و سپاهان برای رسیدن به رتبه سوم جدول لیگ رقابت نزدیکی را با یکدیگر خواهند داشت.

به گزارش نذیر کرمان، هفته بیستم لیگ برتر در شرایطی امروز برگزار خواهد شد که همه بازی‌های تحت تأثیر دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس قرار دارند. با این حال در کنار حساسیت دربی ۱۰۳ پایتخت نتایج ۷ مسابقه دیگر هم برای تیم‌ها و هوادارانشان بسیار مهم است.

پیکان تهران – ملوان انزلی

پیکان که بعد از آمدن عنایتی رنگ پیروزی را ندیده بود هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و سپاهان را در اصفهان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد تا با ۱۷ امتیاز در رده سیزدهم بایستد. شاگردان رضا عنایتی با این پیروزی موتور پیکان خاموش شده را روشن کردند تا بار دیگر دیدارهای پایین جدول شور و هیجان خود را پیدا کنند. پیکانی‌ها در این دیدار میزبان انزلی‌چی‌ها هستند و باید دید می‌توانند مقابل این تیم هم دست به کار بزرگ بزنند و خود را به تیم‌ها میانی جدول برسانند یا خیر. شاگردان عنایتی با پیروزی در این دیدار می‌توانند خود را تا رده یازدهم جدول بالا بکشند.

تیم فوتبال ملوان هم که با مهدی تارتار روزهای خوبی را سپری می‌کند هفته گذشته در خانه تیم مدعی گل گهر سرجان را از پیش رو برداشت تا با ۳۲ امتیاز در رده چهارم جدول بالاتری سپاهان و گل گهر بایستد. هرچند این تیم به دلیل چهارم بودن این تیم هم کمتر بودن تفاضل گلش نسبت به تراکتور است که با پیروزی در این دیدار می‌تواند در رده سوم قرار بگیرد.

اگر چه ملوان بازی رفت را ۲ بر صفر از آن خود کرد اما اکنون شرایط فرق دارد و تیم رضا عنایتی به دلیل خطر سقوط با تمام توان تلاش خواهد کرد تا هر ۳ امتیاز این دیدار را از آن خود کند. ملوان قصد دارد همچنان در جمع بزرگان و مدعیان جام حضور داشته باشد و به قول مدیرعامل شأن رؤیا پردازی کنند.

ذوب آهن – استقلال خوزستان

ذوب آهن اصفهان در هفته بیستم لیگ برتر در حالی میزبان استقلال خوزستان است که در ۴ مسابقه اخیرش فقط ۲ امتیاز کسب کرده است. شاگردان محمد ربیعی اگر در این ۴ دیدار امتیازات کامل را جمع می‌کردند اکنون می‌توانستند در رده سوم جدول قرار بگیرند و یکی از تعقیب کنندگان جدی پرسپولیس باشند اما عدم کسب امتیازات آنها را در رده هفتم جدول نگه داشته است. ذوبی‌ها هفته قبل بازی ۲ بر صفر برده را مقابل هوادار با مساوی عوض کردند تا محمد ربیعی سرمربی آرام این تیم در آن مسابقه از کوره در برود بر سر بازیکنان فریاد بزند.

آن سوی میدان استقلال خوزستان با سیروس پورموسوی که در نیم فصل تیمش متحول شده است به دنبال بقا در لیگ است. آنها هفته گذشته در خانه یا تک گل گوستاوو بلانکو مهاجم آرزآنتینی آبی‌های پایتخت شکست خوردند تا بهترین فرصت رهایی از بحران سقوط را از دست بدهند. در این دیدار خوزستانی‌ها علاوه برا اینکه بازی را به تهرانی‌ها واگذار کردند سرمربی خود را هم به دلیل اعتراض به تصمیمات داور اخراج شده دیدند. پورموسوی برای دیدار با ذوب آهن باید از روی سکوها نظاره گر عملکرد شاگردانش باشد.

در این دیدار اگر ذوب آهن به پیروزی برسد می‌تواند در جایگاه خود بماند اما گرد بازی را مانند بازی‌های گذشته به حریف دهد به رده‌های پایین‌تر خواهد رفت. استقلال خوزستان هم در صورت پیروزی در این دیدار از حاشیه خطر رها می‌شود به رده ۱۴ می‌رسد.

گل گهرسیرجان – صنعت نفت آبادان

سومین دیدار هفته بیستم هم بین تیم‌های گل گهرسیرجان و صنعت نفت آبادان در کرمان برگزار خواهد شد. گل گهری ها که باخت هفته گذشته خود مقابل ملوان را از چشم داور می‌دیدند، علیه داور مسابقه بیانیه دادند و پنالتی ملوان را نادرست دانستند اما چیزی که مهم است نتیجه دیدار بود که به سود انزلی‌چی ها رقم خورد. شاگردان مارینوس اوزونیدیس این هفته به مصاف تیم صنعت نفت آبادان، دومین تیم خوزستانی که با ۱۳ امتیاز در خطر سقوط است برود. گل گهر با توجه به نتایج تیم‌های بالا دستی خود در صورت پیروزی می‌تواند تا رده سوم جدول صعود کند.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان امروز بار دیگر مقابل یکی از تیم‌های مدعی بالای جدول باید قرار بگیرد و همین موضوع می‌تواند کار این تیم را در کسب پیروزی و امتیاز سخت کند. آنها باید به مصاف تیمی بروند که برای نتیجه گرفتن هیچ چیز کم ندارد و فوتبال با حوصله و با برنامه‌ای را در زمین به نمایش می‌گذارد.

سهراب بختیاری زاده در نیم فصل دوم در حالی برعهده گرفت که می‌دانست کار سختی با این تیم در ادامه لیگ برتر دارد و تنها باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که این تیم در جدول لیگ باقی بماند. این سرمربیدر دوهفته اخیر تنها دو امتیاز گرفته تا شاید نفت به بقا در لیگ برتر امیدوار باشد. شاگردان بختیاری زاده با پیروزی در این دیدار هم می‌توانند یک شگفتی دیگر لیگ را رقم بزنند و هم خود را از لبه پرتگاه دور کنند.

نساجی به دنبال خروج از بحران در خانه/ رقابت ۳ تیم برای جایگاه سوم

تراکتور تبریز – هوادار تهران

تراکتور در هفته بیستم لیگ برتر برای اینکه کورسوی امید خود را برای قهرمانی حفظ کند باید در خانه ۳ امتیاز حساس مقابل تیم هوادار متحول شده را به دست آورد. قرمزپوشان تبریزی ۳۲ امتیازی هستند و روی پله سوم جدول لیگ ایستاده‌اند و ۱۰ امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارند و برای اینکه بتوانند به قهرمانی برسند باید تمام دیدارهای خود را با پیروزی پشت سر بگذارند. تراکتور با پیروز در این بازی سخت می‌تواند جایگاه خود را حفظ کند و سایه به سایه مدعیان را دنبال کند.

در طرف مقابل تیم فوتبال هوادار تهران که با مسعود شجاعی متحول شده است و از شروع نیم فصل دوم باختی را تجربه نکرده و با ۱۹ امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده است. شجاعی سابقه بازی و مربیگری در تراکتور تبریز را دارد و در این شهر غریبه نخواهد بود اما او و برادرش به دلیل اخراج در دیدار هفته گذشته باید از روی سکو ها بازی را دنبال کنند. هوادار در دیدار قبلی خود بازی شکست خورده را به تساوی کشاند تا بی امتیاز بازی را ترک نکند. آنها در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانند با یک پله صعود به رده دهم برسد.

آلومینیوم اراک – مس رفسنجان

یکی از دگر از دیدارهای حساس هفته بیستم در اراک بین تیم‌های آلومینیوم اراک و مس رفسنجان برگزار خواهد شد. تیم‌های نهم و دهم جدول در حالی روبه روی هم قرار می‌گیرند که هر دو ۲۵ امتیازی هستند با این تفاوت که آلومینیوم دو باخت متوالی دور از انتظار داشته و مس رفسنجان از زمان حضور محرم نویدکیا شکستی را در کارنامه خود نداشته است. مس دچار مشکلات مالی بسیاری است و در هفته‌های گذشته شاهد اعتصاب بازیکنان و کادر فنی بودیم اما این تیم با محرم اوج گرفته و اکنون می‌خواهد به رتبه تک رقمی برسد.

آن سوی دیگر آلومینیوم دوست ندارد سومین باخت متوالی را متحمل شود، به همین دلیل در خانه تمام تلاش خود را می‌کند تا با استفاده از امتیاز میزبانی با پیروزی از زمین مسابقه بیرون بیاید. مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم به دلیل مصاحبه جنجالی فعلاً محروم است و در این بازی احتمالاً روی نیمکت حضور نخواهد داشت. آلومینیوم تنها تیم لیگ برتری است که در نقل و انتقالات زمستانی هیچ بازیکن جدیدی نخریده است. با این حال باید منتظر بمانیم ببینیم شاگردان حسینی در خانه چه نتیجه‌ای را رقم خواهند زد.

نساجی به دنبال خروج از بحران در خانه/ رقابت ۳ تیم برای جایگاه سوم

نساجی مازندران – شمس آذر قزوین

در ششمین دیدار هفته بیستم لیگ برتر نساجی قعرنشین در قائمشهر میزبان شمس آذر قزوین خواهد بود. شاگردان ساکت الهامی برای بقا باید روند نتیجه گیری این تیم را تغییر دهد، چرا که او هنوز بردی با تیم جدیدش به دست نیاورده است. نساجی هفته گذشته با حرکت حیرت انگیز دروازه‎بان خود برد را در آبادان از دست داد تا پیروزی برای این تیم مازندرانی رقم نخورد.

شاگردان الهامی در حال حاضر با ۱۲ امتیاز در رده ۱۶ جدول قرار دارند و اگر امروز برنده نشود با شیبی تندتر به سمت لیگ یک حرکت می‌کند. ساکت الهامی در مس رفسنجان یکبار شمس آذر قزوین را شکست داده و حالا باید منتظر ببینیم امروز در قائمشهر موفق به شکست این تیم خواهد شد یا خیر.

تیم فوتبال شمس آذر قزوین با ۲۵ امتیاز در رده هشتم جدول ایستاده است و در اولین فصل حضورش در لیگ برتر دغدغه‌ای برای ادامه لیگ برتر ندارد و می‌تواند اولین حضورش در لیگ را به خوبی به پایان ببرد. تیم سعید دقیقی با توجه به گل‌هایی که به ثمر رسانده است خط حمله خطرناکی را دارد و می‌تواند در قائمشهر نساجی را اذیت کند. بازی رفت دو تیم را شمس آذر ۲ بر یک برده است و باید دید قزوینی‌ها در این دیدار چه کار می‌کنند.

فولاد خوزستان – سپاهان اصفهان

سپاهان اصفهان با ۵ باخت متوالی بدترین تیم در هفته‌های اخیر لیگ محسوب می‌شود حتی تیم‌های قعرنشین جدول بهتر از زردپوشان مدعی نتیجه گرفته‌اند! سپاهان با شکست‌هایی که متحمل شد از کورس قهرمانی جا ماند و نتوانست همپای تیم‌های بالای جدول پیش برود. هرچند ۲ بازی کمتر نسبت به تیم‌های دیگر دارد اما اگر در این دیدارها هم پیروز شود باز هم اخلاف امتیازی با تیم‌های بالا نشین جدول خواهد داشت. زردپوشان در دیدار امروز برایان دابو را به دلیل اخراج در بازی قبل در اختیار ندارد.

فولاد خوزستان هم با احمد آل نعمه که اولین تجربه سرمربیگری خود در لیگ برتر را دارد نتایج قابل قبولی را گرفته و اکنون با ۱۹ امتیاز در رده دوازدهم جدول ایستاده ولی سپاهان ۳۱ امتیازی با دو بازی کمتر در رده پنجم جدول است و هر روز هم از صدر جدول بیشتر فاصله می‌گیرد! بازی رفت را سپاهان ۳ بر یک برد و اگر امروز این نتیجه را نتواند تکرار کند، ششمین شکست فصل را متحمل می‌شود.

در صورت شکست زردپوشان در این دیدار باید سپاهان را غرق شده در بحران بدانیم. مدیرعامل باشگاه سپاهان بعد از باخت خانگی مقابل پیکان استعفا کرد اما مسؤولان هنوز به این استعفا واکنشی نشان نداده‌اند و باید منتظر بمانیم و ببینیم شاگردان مورایس در این دیدار چه عملکردی را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

نساجی به دنبال خروج از بحران در خانه/ رقابت ۳ تیم برای جایگاه سوم

برنامه هفته بیستم لیگ برتر به شرح زیر است:

چهارشنبه ۲۳ اسفند

* پیکان تهران- ملوان بندر انزلی- ساعت ۱۸:۴۵ / ورزشگاه پاس قوامین تهران

* گل گهر سیرجان -صنعت نفت آبادان – ساعت ۱۸:۴۵ / ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان

* ذوب آهن اصفهان – استقلال خوزستان- ساعت ۱۸:۴۵ / ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

* تراکتور تبریز- هوادار تهران – ساعت ۱۹ / ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

* آلومینیوم اراک -مس رفسنجان- ساعت ۱۹ / ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

* فولاد خوزستان- فولاد مبارکه سپاهان- ساعت ۱۹ / ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

* نساجی مازندران – شمس آذر قزوین – ساعت ۱۹ / ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

* استقلال- پرسپولیس- ساعت ۲۰ / ورزشگاه آزادی تهران

کد خبر ۶۰۵۳۹۲۱




نساجی به دنبال خروج از بحران در خانه/ رقابت ۳ تیم برای جایگاه سوم

منبع: مــهر
? نساجی به دنبال خروج از بحران در خانه/ رقابت ۳ تیم برای جایگاه سوم