نخستین پویش نوروزی کشور در کرمان

مدیرکل راهداری کرمان:برای ترویج فرهنگ رانندگی و ایمنی در جاده‌ها ،نخستین پویش نوروزی کشور بطور آزمایشی در کرمان اجرا می شود. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در نشست خبری به مناسبت سفرهای نوروزی با تبیین تاثیر فرهنگ رانندگی و ایمنی در جاده ها گفت: […]

مدیرکل راهداری کرمان:برای ترویج فرهنگ رانندگی و ایمنی در جاده‌ها ،نخستین پویش نوروزی کشور بطور آزمایشی در کرمان اجرا می شود.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در نشست خبری به مناسبت سفرهای نوروزی با تبیین تاثیر فرهنگ رانندگی و ایمنی در جاده ها گفت: در اجرای  این پویش آزمایشی در مکان های خدمات رفاهی استان کرمان فرهنگ سازی می شودتارانندگان از جاذبه های مسیر  بهره بگیرند.

عراقی زاده  افزود: در شمال استان کرمان ۴۵ مجتمع خدمات رفاهی فعال و ۳۳ مجتمع نیز در حال احداث است.

وی ادامه داد: محور کرمان – باغین – بردسیر یکی از محورهای پر تردد استان است وطرح پویش نوروزی در مجتمع خدمات رفاهی بردسیر در کیلومتر ۹ بردسیر با هدف استراحت مسافران اجرا می شود.

وی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از اصلاح ۸۹ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد وافزود: با اصلاح این نقاط میزان حوادث ترافیکی در آن مکان ها کاهش چشمگیری داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان بیان کرد: تعداد ترددهای نوروزی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۸۷ درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود نوروزی پیش رو حدود ۱۲۰ درصد افزایش سفرهای نورزی داشته باشیم.

عراقی زاده درباره پیش فروش بلیط ها سخن به میان آورد و تصریح کرد: پیش فروش بلیط از دهم اسفند به صورت اینترنتی آغاز شده و ۵۰ درصد ظرفیت به این صورت به فروش می رسد و مابقی ظرفیت  حضوری فروخته می شود.

وی بیان کرد: سامانه ۱۴۱ پس از سالگرد شهاد ت سردار حاج قاسم سلیمانی به غیر از مسایل راهداری، یک کارشناس حمل و نقل نیز پاسخگو سوالات مردم به صورت ۲۴ ساعته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان درباره جاده سیل زده شهداد – نهبندان گفت: مطالعات مشاور در کیلومتر ۵۵ تا ۷۵ انجام شده و این بخش از مسیر عملا رودخانه است و جاده از روی آن گذشته است و باید در زمانی که این جاده احداث می شد روی آن مسیر پل احداث می شد و چون جاده فرعی بوده به صورت آبنما آن را اجرا کرده اند.

عراقی زاده ادامه داد: برای اجرای طرح مصوب این جاده به ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اکنون حدود ۳۰ میلیارد آن تخصیص یافته است اما با توجه به ثبت جهانی این منطقه نمی توانیم هر طرحی در آن اجرا کنیم و هنوز میراث فرهنگی تهران نظری درباره طرح ما در این منطقه نداده است.

بگفته وی” زیبا سازی و بهسازی ورودی های کرمان هم در دستور کار است.




نخستین پویش نوروزی کشور در کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? نخستین پویش نوروزی کشور در کرمان