نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران در کرمان

نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران، سویه‌های داخلی و خارجی امروز به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز به کار کرد. به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران، سویه‌های داخلی و خارجی امروز پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز […]

نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران، سویه‌های داخلی و خارجی امروز به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران، سویه‌های داخلی و خارجی امروز پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز به کار کرد. 

تجزیه و تحلیل ساختار و فرآیند سیاستگذاری خارجی ایران و عوامل موثر بر آن، تجزیه و تحلیل نهاد‌های تصمیم گیر و بازیگران سیاست خارجی و بررسی نقش و تعیین کنندگی آن ها، سیاست خارجی منطقه‌ای ایران، سیاست‌های ایران در قبال قدرت‌های بزرگ، تبیین تغییر و ثبات در فلسفه و دکترین سیاست خارجی ایران، ارزیابی عملکرد نهاد‌های مسئول در سیاست خارجی، سیاست خارجی در قالب مطالعات موردی (برجام، رابطه با چین و…)، ارزیابی عملکرد سیاستگذاران و تصمیم گیران در قالب مطالعات موردی، آسیب شناسی سیاست خارجی ایران در قالب دوره‌های زمانی یا مطالعات موردی از جمله محور‌های این همایش اعلام شده است.

 

حسین نظام آبادی پور ، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان در مراسم مجازی آغاز به کار این همایش با اشاره به جایگاه و قدمت ۵۰ ساله دانشگاه شهید باهنر کرمان با ۴۰۰ رشته گفت: گروه علوم سیاسی این دانشگاه جوان و با قدمتی ۱۴ ساله است که توانسته منشا تحولات خوبی باشد.

او ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش در حوزه سیاست خارجی به عنوان رویدادی علمی، فرصتی برای گسترش تعامل و گفت و گو میان دانشگاهیان و پژوهشگران باشد تا با همرسانی آخرین یافته‌های مطالعاتی خود در ابعاد گوناگون، پدیده سیاست خارجی ایران، مسائل و چالش‌های نظری و علمی این حوزه را مطرح کنند و از این رهگذر موجبات ارتقای سطح دانش و کنش تصمیم‌گیری سیاست خارجی بیش از پیش فراهم آید.

حسین معین‌آبادی بیدگلی، رئیس برگزاری این همایش و عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز از ارسال ۶۵ مقاله به نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران، سویه‌های داخلی و خارجی خبرداد و گفت: در مجموع ۴۳ مقاله پذیرش شده و ۱۶مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

او افزود: این همایش، یک همایش معتبر علمی است که از ابعاد مختلف از جمله تصمیم سازی برای حوزه سیاستگذاری در سیاست خارجی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ م 




نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران در کرمان

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران در کرمان