نخستین همایش شعر «مشرق مطلق» در کرمان برگزار شد

نخستین همایش شعر «مشرق مطلق» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و شاعران برجسته همزمان با میلاد پیامبر اسلام(ص) برگزار شد. به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی انجمن ترانه کرمان، همزمان با میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) نخستین همایش شعر «مشرق مطلق» به همت اداره کل فرهنگ و […]

نخستین همایش شعر «مشرق مطلق» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و شاعران برجسته همزمان با میلاد پیامبر اسلام(ص) برگزار شد.

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی انجمن ترانه کرمان، همزمان با میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) نخستین همایش شعر «مشرق مطلق» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، انجمن ترانه کرمان و انجمن‌ دل عالم و همکاری کانون شاعران آیینی؛ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و شاعران برجسته و مطرح کرمانی در حسینیه خواجه خضر برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این همایش با اظهار خرسندی از برگزاری چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی، بیان کرد: در کرمان حدود ۳۰ انجمن ثبت شده وجود دارد که این اتفاق خوبی است و نشان از فعالیت بالا و شکوفایی این محافل دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته چنین محافلی مثل انجمن خواجو وجود داشت که چراغ آن توسط پیشکسوتان روشن بود، بیان کرد: امروز دیگر آن انحصار وجود ندارد و انجمن‌های فراوانی در حوزه‌ها و قالب‌های مختلف فعالیت می‌کنند. سیاست ما نیز بر حمایت از این انجمن‌ها است.

علیزاده تصریح کرد: انجمن‌های ادبی از معدود انجمن‌هایی هستند که درآمد، اسپانسر و حامی ندارند و همه به خاطر عشق و علاقه پای کار آمده‌اند و امیدوارم بتوانیم بیش از پیش از این انجمن‌ها حمایت کنیم. تلاشمان این است که به هر صورت که شده در کنار انجمن‌ها باشیم.

عبدالرحیم عبدالکریمی دبیر انجمن ترانه کرمان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: نکوداشت اهل بیت و ائمه اطهار(ع) افتخاری است که خداوند به بندگان خوب خود عطا می‌کند. انجمن ترانه و انجمن دل عالم کرمان نیز سعی کرده تا هم در مصائب آل‌الله و هم در شادی‌های اهل بیت(ع) برنامه داشته باشد و برگزاری اینگونه جشن‌ها و همایش‌ها هیچ منافاتی با سیره اهل بیت ندارد.

دبیرانجمن ترانه با ارائه گزارشی در مورد نحوه تأسیس انجمن و اظهار امیدواری برای برگزاری بیشتر چنین برنامه‌های پس از پایان یافتن کرونا، بیان کرد: ترانه در کرمان بسیار مهجور مانده و به جایگاه واقعی خود دست نیافته است و تمام تلاش این انجمن این است که بتواند با معرفی ترانه کرمان و تربیت نسل‌های آینده، دین خود را به این مقوله ادا کند.

مولودی‌خوانی و شعرخوانی شاعران از جمله برنامه‌های اجرا شده در این همایش بود و در پایان از شاعران و حاضران در همایش با اهدا کتاب و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام




نخستین همایش شعر «مشرق مطلق» در کرمان برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? نخستین همایش شعر «مشرق مطلق» در کرمان برگزار شد