نخستین نشست «حقوق و حدود رسانه‌ها» در کرمان برگزار شد

نذیر کرمان/کرمان نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «حقوق و حدود رسانه‌ها» امروز ۲۲ خرداد ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، معاون قضائی دادگستری کرمان و جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد. هادی رضوی استاد دانشگاه تهران در این نشست با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دوران حاضر و بیان […]

نذیر کرمان/کرمان نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «حقوق و حدود رسانه‌ها» امروز ۲۲ خرداد ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، معاون قضائی دادگستری کرمان و جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد.

هادی رضوی استاد دانشگاه تهران در این نشست با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دوران حاضر و بیان اینکه در دوران گذر قرار داریم، گفت: دنیای امروز یک دنیای نت‌پایه است و فضای مجازی در همه حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و … ورود کرده و سبک زندگی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی میدان‌های جدیدی را باز کرده که میدان تقابل است، اظهار کرد: همه افراد بدون در نظر گرفتن سن و توانایی، امکان زیست در فضای مجازی را پیدا می‌کنند اما نتیجه آن مشخص نیست.

رضوی گفت: فضای مجازی ادراک مخاطب را در اختیار گرفته و این نقطه تبلور در جنگ شناختی است. هر کس ادراک مخاطب را در اختیار بگیرد آن فرد را در اختیار خود دارد و راهبرد مقابله‌ای در جنگ ادراکی، تبیین است.

این استاد دانشگاه در ادامه به ارائه مباحثی پیرامون چگونگی انتقال صحیح پیام به مخاطب و عملکرد رسانه‌ها در فضای کنونی پرداخت.

همچنین حسین روحانی، رئیس دادگاه کیفری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه رسانه‌ها باید نسبت به حقوق خود و بایدها و نبایدها آگاه باشند، گفت: جرائم مطبوعاتی در دو حوزه فردی و اجتماعی بررسی می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان ضمن تحلیل و بررسی جرائم سیاسی و مطبوعاتی و برشمردن مصادیق آن، اظهار کرد: رسانه‌ها صدای مردم هستند و باید در چهارچوب قانون به حوزه نقد منصفانه ورود کنند.

انتهای پیام




نخستین نشست «حقوق و حدود رسانه‌ها» در کرمان برگزار شد

منبع: ایـسنا
? نخستین نشست «حقوق و حدود رسانه‌ها» در کرمان برگزار شد