نخستین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی کرمان» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان بیان کرد: همزمان با هفتمین دوره کشوری جشنواره فیروزه، نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان با محوریت پته کرمان با هدف حمایت از صنایع دستی در استان برگزار می‌شود. به گزارش فت فتو از کرمان، آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی استان […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان بیان کرد: همزمان با هفتمین دوره کشوری جشنواره فیروزه، نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان با محوریت پته کرمان با هدف حمایت از صنایع دستی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان» با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز یکشنبه ۲۱ آذرماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با اشاره به تعامل خوب اداره ارشاد و میراث فرهنگی استان برای برگزاری چنین رویدادها و برنامه‌هایی، بیان کرد: جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی و فیروزه ۶ دوره را در کشور پشت سر گذاشته است و همزمان با هفتمین دوره کشوری این رویداد، نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان با محوریت پته کرمان کار خود را آغاز می‌کند.

علیزاده با بیان اینکه این جشنواره با هدف حمایت از تولیدات و مصرف کالاهای فرهنگی و صنایع دستی کرمان طراحی شده است، گفت: در نخستین دوره این جشنواره در کرمان، با توجه اهمیت و جایگاه صنایع دستی موضوع صنایع دستی در حوزه پته مطرح شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی و تنوع فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان، بیان کرد: جشنواره فیروزه و اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان بستر مناسبی برای معرفی محصولات فرهنگی استان کرمان به‌ویژه پته اصیل کرمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تصریح کرد: در سال‌های اخیر در زمینه بازار کالاهای سنتی و صنایع دستی اقدامات مناسبی صورت گرفته است و دستگاهای متعدد در جشنواره‌ها و برنامه‌های خود از صنایع دستی بسیار استفاده می‌کنند که این خود به نوعی معرفی ظرفیت‌های استان کرمان است.

علیزاده با تأکید بر همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف استان برای معرفی و شناخت محصولات فرهنگی استان کرمان، بیان کرد: در نظر داریم هرساله یکی از حوزه‌‌های این جشنواره را دنبال کنیم زیرا جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی به معرفی هرچه بیشتر آثار و صنایع دستی استان کرمان و کالاهای فرهنگی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام




نخستین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی کرمان» برگزار می‌شود

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? نخستین جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی کرمان» برگزار می‌شود