نخستین المپیک ویژه افراد دارای معلولیت ذهنی استان کرمان برگزار شد

نذیر کرمان/کرمان با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان و جمعی از مسئولان، شامگاه ۱۱ بهمن ماه مراسم اختتامیه نخستین المپیک ویژه افراد دارای معلولیت ذهنی استان برگزار شد. علیرضا وحیدزاده در این مراسم با بیان اهمیت حضور افراد دارای معلولیت ذهنی در اجتماع گفت: افراد معلول ذهنی نیاز بیشتری به هم‌افزایی ما دارند تا ما […]

نذیر کرمان/کرمان با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان و جمعی از مسئولان، شامگاه ۱۱ بهمن ماه مراسم اختتامیه نخستین المپیک ویژه افراد دارای معلولیت ذهنی استان برگزار شد.

علیرضا وحیدزاده در این مراسم با بیان اهمیت حضور افراد دارای معلولیت ذهنی در اجتماع گفت: افراد معلول ذهنی نیاز بیشتری به هم‌افزایی ما دارند تا ما در بخش دولتی، غیردولتی و خانواده با همکاری هم این افراد را به اجتماع بیاوریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های سازمان بهزیستی، حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است. افرادی که در حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند و در کرمان نیز ما به حدود ۶۳ هزار پرونده افراد دارای معلولیت خدمات می‌دهیم.

وحیدزاده با اشاره به اینکه تعدادی از پرونده‌های بهزیستی مربوط به افرادی است که دارای معلولیت ذهنی هستند، افزود: تاریخچه ما از نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت ذهنی درست نبوده و ارزیابی‌های گذشته ما نشان می‌دهد که خانواده‌ها تمایلی به آوردن این بچه‌ها به اجتماع نداشتند، اما اکنون و با توجه به کارهای انجام گرفته، وضعیت بهتر شده و برگزاری این‌دست از برنامه‌ها می‌تواند کمک بزرگی به حضور این افراد در اجتماع باشد .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اهمیت توجه به افراد دارای معلولیت ذهنی گفت: المپیک ویژه و برنامه‌هایی مانند آن شرایطی را ایجاد می‌کند که بچه‌های دارای معلولیت ذهنی نیز بتوانند با مردم و جامعه  ارتباط برقرار کنند .

بنابراین گزارش، این مراسم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط گروه‌های مربوط به افراد دارای معلولیت همراه بود و در پایان نیز به برگزیدگان این المپیک هدایایی اعطا شد.

شایان ذکر است، المپیک ویژه افراد دارای معلولیت ذهنی در دو رشته دو و میدانی(شامل رشته‌های مختلف) و بوچی برگزار شد.

انتهای پیام




نخستین المپیک ویژه افراد دارای معلولیت ذهنی استان کرمان برگزار شد

منبع: ایـسنا
? نخستین المپیک ویژه افراد دارای معلولیت ذهنی استان کرمان برگزار شد