نخستین اردوی «راهیان نور مقاومت» در کرمان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: به مناسبت دومین بزرگداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اردوی «راهیان نور مقاومت» به همت سازمان بسیج دانشجویی برپا می‌شود.‌ به گزارش فت فتو از کرمان، نشست خبری «راهیان نور مقاومت»  با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان و مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان امروز ۴ دی‌ماه در دانشگاه فرهنگیان […]

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: به مناسبت دومین بزرگداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اردوی «راهیان نور مقاومت» به همت سازمان بسیج دانشجویی برپا می‌شود.‌

به گزارش فت فتو از کرمان، نشست خبری «راهیان نور مقاومت»  با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان و مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان امروز ۴ دی‌ماه در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس توان، رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ضمن بیان حدیث «کسی که بین خود و خدای خود را اصلاح کند و اخلاص داشته باشد خدا، ارتباط بین او و خود را اصلاح می‌کند» بیان کرد: مصداق عملی این حدیث سردار سلیمانی است. کمترین ویژگی حاج قاسم سلیمانی اخلاص بود و در همه عرصه‌هایی که کار انجام می‌داد فقط برای خدا کار کرد و برای خدا قدم برداشت که نتیجه‌ این عملکرد محبوبیت او در دل مردم بود به‌ویژه که پس از شهادت همه‌ مردم ایران به او عشق می‌ورزند و به‌عنوان یک قهرمان بین‌المللی نمود پیدا کرد.

وی مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بسیار بزرگ عنوان کرد و گفت: امروز اقشار مختلف مردم به زیارت مزار مطهر شهید سلیمانی می‌آیند و به او عشق می‌ورزند و این امر به دلیل اخلاص سردار است.

حجت‌الاسلام توان با بیان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عصاره انقلاب و مکتب اسلام است، افزود: حاج قاسم یک شاخص برای تربیت یافتگی در انقلاب اسلامی در زمان حاضر است و ما باید از این فرصت استفاده کرده و شهید سلیمانی را به‌عنوان یک الگو برای جوانان معرفی کنیم و به هر میزانی این کار را انجام دهیم توانسته‌ایم به اسلام و انقلاب خدمت کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان ادامه داد: از آنجایی که دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه تربیتی است وظیفه خود می‌داند در راستای معرفی سردارسلیمانی قدم بردارد به همین دلیل برنامه‌هایی برای دومین مراسم سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها «راهیان نور مقاومت» است که به همت سازمان بسیج دانشجویی انجام خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام توان از برگزاری همایش ملی «آموزهای تربیتی سردار سلیمانی» در روز ۱۲ دی ماه در دانشگاه فرهنگیان کرمان خبر داد و گفت: راهیان نور مقاومت امسال با حضور دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور از ۵ تا ۱۲ دی‌ماه با ظرفیت نزدیک به یک‌هزار نفر از ۱۰ استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه راهیان نور مقاومت برای مزار مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی برای ایام دهه فجر و ایام عید با محویت بسیج دانشجویی نیز برنامه‌ریزی خواهد شد ادامه داد: برنامه فقط محدود به شهر کرمان نیست بلکه در قنات ملک و خانوک نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

رضا اسماعیل‌کاخ، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمان در این مراسم با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی متعلق به جهان اسلام است تصریح کرد: با پیشنهادی که به سازمان بسیج دانشجویی کشور ارائه شد، برنامه راهیان نور مقاومت محدود به بازدید از مرقد مطهر سردار سلیمانی نیست بلکه این بازدید در یک دوره به نام «دوره شمس» تعریف شده است.

اسماعیل‌کاخ ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با جنگ نرم دشمن، تدوین ابعاد مکتب شهید سلیمانی، تدوین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی، تبیین سیره و سبک زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، ترویج روحیه مقاومت و استکبار ستیزی، ترویج ولایتمداری و مرز بندی با دشمنان، تدوین نقش حاج قاسم سلیمانی در تمدن اسلامی و جبهه دفاع مقدس، جنوب شرق و جبهه مقاومت از جمله اهداف برگزاری دوره شمس است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمان در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های سازمان بسیج دانشجویی کرمان در دومین سالگرد شهید سلیمانی پرداخت و گفت: نزدیک به ۱۵۰ برنامه در دانشگاه‌های استان کرمان برگزار می‌شود که «یادواره شهید پورجعفری و اجتماع جوانان سلیمانی» در روز ۷ دی ماه در دانشگاه شهید باهنر، «همایش بین‌المللی دانشجویان مقاومت» در روز ۹ دی ماه در دانشگاه شهید باهنر، «همایش مشترک جبهه مقاومت و کشورهای حاشیه خلیج فارس» در روز ۱۱ دی‌ماه در دانشگاه آزاد و برنامه سالروز شهادت در روز ۱۳ دی ماه با حضور ۴ قشر نخبگان در دانشگاه آزاد، از مهمترین برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام




نخستین اردوی «راهیان نور مقاومت» در کرمان برگزار می‌شود

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? نخستین اردوی «راهیان نور مقاومت» در کرمان برگزار می‌شود