میراث‌ فرهنگی برنامه‌ای برای جابجایی مردم روستای کُنارصندل جیرفت ندارد

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه مردم صاحبان و حافظان ‌اصلی محوطه‌های تاریخی هستند، گفت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای خروج و جابجایی مردم روستای کنارصندل جیرفت ندارد. علیرضا ایزدی شامگاه ششم آبان ماه در پایان سفر یک روزه به شهرستان جیرفت […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه مردم صاحبان و حافظان ‌اصلی محوطه‌های تاریخی هستند، گفت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای خروج و جابجایی مردم روستای کنارصندل جیرفت ندارد.

علیرضا ایزدی شامگاه ششم آبان ماه در پایان سفر یک روزه به شهرستان جیرفت و در بازدید از تپه کنار صندل اظهار کرد: این سفر به منظور بررسی و ضابطه‌مند کردن حریم تپه باستانی کنارصندل انجام شده و در تلاشیم مشکلات توسعه‌ای روستای کنارصندل هر چه سریعتر مرتفع شود. 

وی افزود: بر اساس داده‌های باستان‌شناسی، کنارصندل یک‌ منطقه ارزشمند است و مردم این‌ منطقه در ازای تاریخ در این نقطه زندگی کرده‌اند. ضمن ‌اینکه زندگی روزمره خود را انجام‌می‌دهند، صاحبان و حافظان ‌اصلی این محوطه نیز محسوب می‌شوند.

ایزدی به دغدغه مردم نسبت به جابجایی روستای کنارصندل اشاره کرد و گفت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای جابجایی این روستا ندارد و قطعاً مشکلات ‌مردم با ضوابطی که به حریم و عرصه این تپه تاریخی صدمه‌ای وارد نکند، قابل حل است.

مدیرکل ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: خروج مردم‌ از این نقطه بدون شک باعث ایجاد مشکلات زیادی برای آنها و همچنین محوطه می‌شود و میراث‌فرهنگی هم قصد اینکه مانع زندگی مردم این منطقه شود را ندارد. 

ایزدی بیان کرد: با بررسی حریم تپه کنارصندل و مصوب کردن ضوابطی بر آن، مشکلات مردم رفع خواهد شد.

انتهای پیام 




میراث‌ فرهنگی برنامه‌ای برای جابجایی مردم روستای کُنارصندل جیرفت ندارد

منبع: ایـسنا
? میراث‌ فرهنگی برنامه‌ای برای جابجایی مردم روستای کُنارصندل جیرفت ندارد